Ισχυρό χτύπημα δέχτηκε η Airbus μετά την ακύρωση αγοράς 70 αεροσκαφών Α350, αξίας 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων από Emirates.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη ακύρωση παραγγελίας που έχει δεχθεί η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, γεγονός που πλήττει σοβαρά τις προσπάθειές της να κυριαρχήσει στην αγορά μεγάλων αεροσκαφών.
H Emirates αποσύρει το ενδιαφέρον της για την αγορά 50 αεροσκαφών A350-900s και 20μεγαλύτερων Α350-1000. Η συμφωνία είχε ανακοινωθεί το 2007 και τα αεροσκάφη επρόκειτο να παραδοθούν από το 2019, λίγο προτού διατεθεί στην αγορά το νέο 777Χ της Boeing, υπ’ αριθμόν ένα πελάτης του οποίου είναι η αεροπορική εταιρεία του Ντουμπάι.
Τα πρώτα Α350 πρόκειται να παραδοθούν στην Quatar Airways το τελευταίο τρίμηνο του 2014.
H Εmirates πίεζε την Airbus να αναβαθμίσει τα Α380 superjumbo με πιο αποτελεσματική μηχανή μετά την αύξηση της συνολικής παραγγελίας της στα 140 αεροσκάφη.
Σύμφωνα με το Bloomberg, o CEO της Εmirates, Tim Clark, o oποίος είναι πιστός τόσο στην Boeing όσο και στην Airbus, ήταν επικριτικός όσον αφορά στα Α350-1000, επισημαίνοντας ότι τα αεροσκάφη δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του. Οι μικρότεροι περιφερειακοί ανταγωνιστές, όπως η Qatar Airways και η Etihad Airways, είχαν επίσης εκφράσει δυσαρέσκεια, με την Etihad μάλιστα να φθάνει στο σημείο να αποσύρει την παραγγελία της για να επανέλθει ένα χρόνο αργότερα αυξάνοντας τον αριθμό των αεροσκαφών που θέλει να αγοράσει.
Εκπρόσωπος της Εmirates πάντως όταν ρωτήθηκε για την ακύρωση, αρκέστηκε να δηλώσει ότι “το συμβόλαιο που υπογράψαμε το 2007 για 70 Α350 αεροσκάφη είναι πλέον παρωχημένο. Επανεξετάζουμε τις απαιτήσεις του στόλου μας”.
Την ίδια ώρα έγινε γνωστό ότι η Emirates είναι στη διαδικασία για το κλείσιμο συμφωνίας για την αγορά των τελευταίων μοντέλων της Boeing, έχοντας ήδη παραγγείλει 150 777Χ mini-jumbo αξίας 76 δισ. δολ.
Η μετοχή της Airbus υποχωρεί 4,3% αυτή την ώρα. Από τις αρχές του έτους έχει καταγράψει απώλειες 5%, έχοντας σχεδόν διπλασία την αξία της το 2013. Η Rolls-Royce, η οποία κατασκευάζει τις μηχανές των αεροσκαφών της Αirbus, υποχωρεί 3% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία.