Πτώση άνω του 5,4% κατέγραψε στο σύνολο της προηγούμενης εβδομάδας η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota, στον απόηχο του σκανδάλου για την παραποίηση των δεδομένων πιστοποίησης ορισμένων μοντέλων της.
Η πτώση κόστισε στη μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη χρηματιστηριακή αξία 2,45 τρισ. γιεν ή 15,62 δισ. δολαρίων.
Η Toyota ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου, μετά τη δημοσίευση έρευνας του υπουργείου Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT) της Ιαπωνίας, ότι θα σταματήσει προσωρινά τις αποστολές και τις πωλήσειων τριών μοντέλων της που κατασκευάζονται σήμερα στην Ιαπωνία. Πρόκειται για τα μοντέλα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.
Ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού, Akio Toyoda, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τους μετόχους της εταιρείας, παραδεχόμενος ότι επτά από τα μοντέλα της “δοκιμάστηκαν με μεθόδους που διαφέρουν από τα πρότυπα που ορίζουν οι εθνικές αρχές”.
Σήμερα, Δευτέρα, ωστόσο, η μετοχή της Toyota κινείται ανοδικά, καταγράφοντας κέρδη της τάξης του 1,7%.
Παραποιήσεις δεδομένων και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Toyota δεν είναι όμως η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας που εμπλέκεται στο σκάνδαλο, αφού η έρευνα του υπουργείου Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού διαπίστωσε παρατυπίες στις αιτήσεις πιστοποίησης και των Mazda, Honda, Suzuki και Yamaha.
Σύμφωνα με την έρευνα του ιαπωνικού υπουργείου, και οι πέντε εταιρείες είχαν υποβάλει ψευδή δεδομένα δοκιμών, ή στην περίπτωση της Toyota και της Mazda, παραποίησαν τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν κατά τις δοκιμές πρόσκρουσης.
Σημειώνεται ότι και η Mazda ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πωλήσεις για τα μοντέλα της Roadster RF και Mazda 2 από τις 30 Μαΐου.
Ωστόσο, τόσο η Mazda όσο και η Toyota ανακοίνωσαν ότι οι πελάτες τους μπορούν να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα οχήματά τους.
Το υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας έκανε γνωστό πάντως ότι θα πραγματοποιήσει επιτόπιους ελέγχους και στις πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες στις οποίες εντοπίστηκαν παρατυπίες στις αιτήσεις πιστοποίησης των οχημάτων τους.
Η επιθεώρηση στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκίνησε αφότου η Daihatsu, μέλος του ομίλου της Toyota, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι σταματά τις πωλήσεις όλων των οχημάτων της τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ιαπωνία, μετά από έρευνα που διαπίστωσε προβλήματα ασφαλείας σε περίπου 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 22 που πωλήθηκαν με τη μάρκα της Toyota.
Η Daihatsu ανακοίνωσε τον Απρίλιο του προηγούμενου έτους ότι διεξήγαγε δοκιμές ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης για 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλήθηκαν με τη μάρκα Toyota.