Η Hyundai Motor Group και η LG Energy Solution έθεσαν σε λειτουργία ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Ινδονησία, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα για την φιλοδοξία της χώρας να εξελιχθεί σε κόμβο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.
Βρίσκεται στην επαρχία της Δυτικής Ιάβας, η εγκατάσταση, που είχε ανακοινωθεί το 2021, έχει την δυνατότητα να παράγει κυψέλες μπαταριών για την τροφοδοσία 50.000 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως, σύμφωνα με τον συντονιστή υπουργό Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Επενδύσεων Luhut Binsar Pandjaitan.
Η Ινδονησία, διαθέτοντας πλούσια κοιτάσματα νικελίου, ενός βασικού συστατικού μπαταριών, έχει προσελκύσει επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Η πολιτική “downstreaming” του απερχόμενου προέδρου Joko Widodo, η οποία εστιάζει στην επεξεργασία πρώτων υλών εντός της χώρας, έχει δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του κλάδου. Σημειώνεται ότι η Ινδονησία ήδη αντιπροσωπεύει το 50% της παγκόσμιας παραγωγής νικελίου, με το μερίδιό της να προβλέπεται να αυξηθεί δραστικά την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Εκτός από την Hyundai και την LG, κινεζικές εταιρείες κολοσσοί όπως η Contemporary Amperex Technology (CATL) και η BYD έχουν επίσης ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων παραγωγής στην Ινδονησία, ωθούμενες από τα ελκυστικά φορολογικά κίνητρα και το χαμηλό κόστος ενέργειας της χώρας.
Η ίδρυση του εργοστασίου της Hyundai-LG αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Ινδονησία, καθώς η χώρα φιλοδοξεί να ηγηθεί της μετάβασης προς μια οικονομία βασισμένη στα ηλεκτρικά οχήματα. Η παραγωγή μπαταριών σε τοπικό επίπεδο θα μειώσει το κόστος και θα ενισχύσει την εφοδιαστική αλυσίδα, καθιστώντας την Ινδονησία πιο ελκυστική επιλογή για επενδυτές στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.