Η Amazon ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά λιανικής, απαντώντας στις χαμηλές τιμές των ανταγωνιστών της, όπως η Temu και η Shein. Οι δύο αυτοί «γίγαντες» του ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν οικονομικά προϊόντα από την Κίνα, γεγονός που έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό. Η Amazon, ωστόσο, εστιάζει στη στρατηγική των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης και γρήγορης παράδοσης, κερδίζοντας έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Προσθήκη καθημερινών προϊόντων στο καλάθι
Η Amazon επιδιώκει να προσφέρει στους καταναλωτές μια μεγάλη ποικιλία καθημερινών ειδών, όπως απορρυπαντικά και οδοντικό νήμα, δίνοντας έμφαση στην ευκολία και τη γρήγορη εξυπηρέτηση. Παρότι η πώληση αυτών των προϊόντων ενδέχεται να μειώσει τις μέσες τιμές πώλησης της εταιρείας, ωστόσο αυξάνει τη συχνότητα και την αξία των αγορών των πελατών. Το τρίτο τρίμηνο του έτους, η Amazon σημείωσε ισχυρά αποτελέσματα, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της Wall Street. Όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Brian Olsavsky, οι καταναλωτές φαίνεται να εμπιστεύονται την Amazon για τις καθημερινές τους ανάγκες, αγοράζοντας περισσότερα προϊόντα ανά παραγγελία.
Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα
Η Amazon αξιοποιεί το εκτεταμένο δίκτυο τοπικών αποθηκών της για να εξασφαλίζει άμεση αποστολή προϊόντων, γεγονός που αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτή η στρατηγική ταχύτητας διαφοροποιεί την Amazon από τους ανταγωνιστές της, καθώς μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των πελατών πιο άμεσα από πλατφόρμες που βασίζονται σε διεθνείς αποστολές, όπως η Temu και η Shein.
Ανταγωνισμός και πίεση στις τιμές
Η πίεση στις τιμές της Amazon αυξάνεται, όχι μόνο από διεθνείς ανταγωνιστές αλλά και από μεγάλες αλυσίδες των ΗΠΑ, όπως η Walmart και η Target, οι οποίες έχουν μειώσει τις τιμές στα βασικά είδη. Στόχος τους είναι να προσελκύσουν πελάτες που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό. Η Amazon αντιμετωπίζει την πρόκληση να διατηρήσει τις πωλήσεις της σε μια αγορά που διαρκώς αλλάζει, εστιάζοντας σε ένα καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και στις ανάγκες της σύγχρονης κατανάλωσης.
Η στρατηγική της Amazon να προσφέρει καθημερινά προϊόντα με γρήγορη παράδοση φαίνεται να αποδίδει, ενώ η συνεχής πίεση στις τιμές δοκιμάζει τα όριά της. Οι προοπτικές ανάπτυξης παραμένουν, καθώς η εταιρεία προσαρμόζεται στις εξελίξεις της αγοράς, ενισχύοντας τη θέση της έναντι ανταγωνιστών σε μια εποχή που η ταχύτητα και η ευκολία είναι πιο σημαντικές από ποτέ.