Επιμέλεια: Μαρία Παππά
Τις τελευταίες δεκαετίες οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις αερομεταφορές αυξάνονται με εκπληκτική ταχύτητα, λόγω της μεγάλης ζήτησης. Η λύση είναι μία: Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές κατά 80%, με στόχο τις μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Επειδή όμως το καύσιμο αυτό είναι σε έλλειψη, το SAF θα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,53% της συνολικής χρήσης καυσίμου αεριωθουμένων το 2024.
Η Natilus, με έδρα το Σαν Ντιέγκο, λανσάρει το Horizon, ένα αεροσκάφος μεικτών πτερυγίων που προορίζεται να μεταφέρει περίπου 200 επιβάτες, ενώ χρησιμοποιεί 30% λιγότερα καύσιμα από τα σημερινά αεροσκάφη Boeing 737 και Airbus A320.
Υπάρχουν ήδη 400 παραγγελίες και το «μικρό» μοντέλο θα κατασκευαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Μεγάλο μέρος της τεχνολογίας θα μεταφερθεί στη συνέχεια στο Horizon, το οποίο θα έχει κανονικό πιλοτήριο και πλήρωμα και, σύμφωνα με τον Matyushev, διευθύνοντα σύμβουλο και συνχρηματοδότη της Natilus, θα τεθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2030.
Το νέο σχήμα έχει μικρότερους κινητήρες, οι οποίοι δημιουργούν λιγότερη καύση. Ετσι, επιτυγχάνεται μείωση (στις εκπομπές) ανά θέση επιβάτη κατά περίπου 50% και 50% περισσότερος χώρος στο σαλόνι σε σχέση με το παραδοσιακό αεροπλάνο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 8/11/2024)