Η εταιρία GoPro του Woodman που «γεννήθηκε» από μια… κάμερα χειρός αποτιμάται κοντά στα 3 δισ. δολ.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Nick Woodman ήταν 22 χρόνων. Έδωσε διορία στον εαυτό του έως τα 30α του γενέθλια, για να γίνει επιχειρηματίας. Όμως, τέσσερα χρόνια αργότερα, είχε ήδη στο ενεργητικό του μία αποτυχημένη προσπάθεια, αφού η πρώτη του εταιρία εξαφανίστηκε με το σκάσιμο της φούσκας των dot coms.
Στα 26 του χρόνια, λοιπόν, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όλες του τις αποταμιεύσεις για ένα 5μηνο ταξίδι για σερφ, στην Αυστραλία και την Ινδονησία. Φεύγοντας από τις ΗΠΑ, ο Woodman αναζητούσε την έμπνευση και την επόμενη μεγάλη ιδέα. Αυτό που δεν γνώριζε τότε ήταν πως είχε ήδη βρει την ιδέα που θα τον έκανε εκατομμυριούχο πριν να μπει στο αεροπλάνο.
«Καθώς ετοιμαζόμουν για αυτό το ταξίδι, μου ήρθε η ιδέα για μία κάμερα καρπού, με την οποία θα μπορούσα να κάνω σερφ και να καταγράψω τον εαυτό μου και τους φίλους μου στο ταξίδι. Η ειρωνεία είναι πως το ταξίδι αυτό υποτίθεται ότι έπρεπε να μου δώσει έμπνευση για την επόμενη επιχειρηματική μου κίνηση, αλλά τελικά είχε ήδη βρει την ιδέα μου πριν αν φύγω», λέει σήμερα ο νεαρός επιχειρηματίας.
Κάπως έτσι, γεννήθηκε η πρώτη κάμερα GoPro, που ουσιαστικά δενόταν στο πάνω μέρος του καρπού του χρήστη της με έναν ιμάντα, ώστε να του επιτρέπει να τραβά βίντεο. Το προϊόν απευθυνόταν κυρίως στους σέρφερ, αλλά και στους φίλους των πιο extreme sports. Όμως, όπως λέει ο Woodman, το πραγματικό μυστικό της επιτυχίας της GoPro του ήρθε μετά από χρόνια.
Όταν συνειδητοποίησε ότι πολλοί περισσότεροι από τους υποψήφιους πελάτες της GoPro ήθελαν να καταγράψουν τους εαυτούς τους, να κάνουν αυτό που αγαπούν, και όχι πια τους φίλους τους. Έτσι, έδωσε στην κάμερά του το στοιχείο που την έκανε να ξεχωρίσει και έκανε τον ίδιο δισεκατομμυριούχο: Την ικανότητα να τραβά τον ίδιο το χρήστη της.
Τα υπόλοιπα είναι γραμμένα στην ιστορία. Η GoPro μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πριν από μερικές ημέρες.
Το ενδιαφέρον για τη δημόσια εγγραφή της ήταν τόσο μεγάλο, ώστε η τιμή διάθεσης ορίστηκε στα 24 δολάρια ανά μετοχή, δηλαδή στο ανώτερο όριο του εύρους των εκτιμήσεων. Αυτό και μόνο αποτιμούσε την εταιρία στα 3 δισ. δολάρια. Αλλά με το ντεμπούτο της GoPro στο ταμπλό, οι μετοχές εκτινάχθηκαν, ξεπερνώντας μέσα σε λίγες ώρες τα 30 δολάρια. Ο Woodman είναι πια δισεκατομμυριούχος.
Ποιο είναι το μυστικό; Όπως ο ίδιος δηλώνει, παρότι η βασική δραστηριότητα της GoPro είναι να παράγει κάμερες, εκείνος βλέπει την εταιρία του πολύ ευρύτερα. Όπως λέει, είναι μια εταιρία που βοηθά στην παραγωγή περιεχομένου κάθε είδους. «Οι πλάτες μας ανεβάζουν στο YouTube πάνω από 6.000 βίντεο την ημέρα, που έχουν ως ετικέτα, τίτλο ή περιγραφή τη λέξη GoPro. Εμείς διευκολύνουμε τον κόσμο με πάθη από όλο τον κόσμο να καταγράψει και να μοιραστεί με άλλους εμπειρίες ζωής, με τη μορφή πολύ ελκυστικού περιεχομένου», εξηγεί.
Πραγματικά, με αυτές τις μικρές κάμερες, είναι πια δυνατό να δούμε όσα βλέπουν οι πιο παράτολμοι των extreme sports, όπως εκείνοι που δαμάζουν τα πιο μεγάλα κύματα, πετούν με τα ποδήλατά τους από τεράστιες ράμπες ή πηδούν από διαστημόπλοια και επιστρέφουν πετώντας στη γη.