ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΑΠΑΝΗΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ E70 ΕΚ. ΣΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ
Για τον Herbert Hainer, διευθύνοντα σύμβουλο της Adidas, δεν χρειάζεται δεύτερη σκέψη στην ερώτηση ποιες ομάδες θέλει να δει στον τελικό του Μουντιάλ. Τη Γερμανία και την Αργεντινή, είναι η απάντηση που δίνει αμέσως.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014 είναι ένα από τα πιο επικερδή γεγονότα της ιστορίας για τις εταιρίες αθλητικών ειδών. Και στη Βραζιλία, η μάχη ανάμεσα στη Nike και την Adidas είναι τόσο σκληρή όσο εκείνες που δίνουν οι μεγάλες ομάδες στα γήπεδα. Υπολογίζεται ότι η Adidas έχει δαπανήσει περισσότερα από 70 εκατ. ευρώ σε διαφημίσεις για το Μουντιάλ και η διοργάνωση την έχει βοηθήσει να επιτύχει πωλήσεις που σημειώνουν ρεκόρ.
Η γερμανική εταιρία έχει πουλήσει 14 εκατ. μπάλες Brazuca, που είναι οι επίσημες του Μουντιάλ, καθώς και 8 εκατ. μπλούζες των 9 εθνικών ομάδων για τις οποίες είναι προμηθευτής. Ανάμεσα σε αυτές, είναι οι 2 εκατ. γερμανικές μπλούζες καθώς και από ένα εκατομμύριο της Αργεντινής, του Μεξικού και της Κολομβίας. Σημείο-κλειδί για τις πωλήσεις της Adidas είναι οι επιδόσεις της κάθε ομάδας και των 300 παικτών, τους οποίους η εταιρία χορηγεί, μεταξύ των οποίων και ο άσσος της Αργεντινής, Lionel Messi. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι αποθήκες γεμάτες με απούλητο εμπόρευμα της Εθνικής Αγγλίας, σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο.
Έτσι, ο Hainer παραδέχεται με ένα χαμόγελο στα χείλη του. «Θα ήταν εξαιρετικό εάν είχαμε τη Γερμανία και την Αργεντινή στον τελικό». Και προσθέτει: «Ο Messi έχει κάνει μέχρι στιγμής τη δουλειά του. Αλλά ένας τέτοιος τελικός θα ήταν προφανώς ιδανικός για εμάς».
Το να έχει ένα επιτυχημένο Μουντιάλ, είναι αυτή τη στιγμή πιο σημαντικό παρά ποτέ για την Adidas. Η εταιρία πιέζεται από τους επενδυτές, καθώς χάνει μερίδιο αγοράς στη Δυτική Ευρώπη από τον ανταγωνισμό της Nike.
Παρότι η Nike παράγει εξοπλισμό ποδοσφαίρου εδώ και χρόνια, αυτό τον καιρό εφαρμόζει ένα σχέδιο για να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της σε αυτό το παιχνίδι. Έτσι, πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις προϊόντων της που σχετίζονται με το ποδόσφαιρο αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 21%, στα 2,3 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου, η Nike κατείχε το 15% της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών το 2013, έναντι του 10,8% της Adidas. Και ενώ η Nike επεκτείνεται στην Ευρώπη, η Adidas από την πλευρά της, δυσκολεύεται να κατακτήσει την αμερικανική αγορά. «Όπως μπορείτε να δείτε, ένας ανταγωνιστής επενδύει σημαντικά στο Παγκόσμιο Κύπελλο», λέει ο Hainer.
Ο Hainer δουλεύει για την Adidas από το 1987, ενώ έγινε διευθύνων σύμβουλος το 2011. Έτσι, γνωρίζει καλά ποιοι είναι οι μεγάλοι εχθροί της εταιρίας. Αλλά γνωρίζει εξίσου καλά και το ποδόσφαιρο. Πέραν της βασικής του θέσης, συμμετέχει στα διοικητικά συμβούλια της Lufthansa και της Allianz, ενώ είναι και προσωρινός πρόεδρος της γερμανικής ομάδας Bayern Munich.
Ο Hainer έχει θέσει ένα φιλόδοξο στόχο, καθώς ευελπιστεί ότι η Adidas θα πουλήσει προϊόντα αξίας 2 δισ. ευρώ εξαιτίας του Μουντιάλ. Μάλιστα, ισχυρίζεται ότι η εταιρία του θα ξεπεράσει το στόχο αυτό, καταφέρνοντας να βγει κερδισμένη στη μάχη με τη Nike.
Πρόκειται, όμως, για μία σκληρή μάχη, αφού η Adidas χορηγεί τη Fifa, κάτι που σημαίνει ότι βάζει τη σφραγίδα της πάνω στις μπάλες των αγώνων και τον εξοπλισμό των διαιτητών, όμως, η Nike προμηθεύει ό,τι χρειάζεται η ομάδα της διοργανώτριας χώρας, της Βραζιλίας.