Το Ice Bucket Challenge έγινε… μόδα μεταξύ των CEOs με σκοπό να ενισχύσουν τις έρευνες για το ALS
Τι τους έχει πιάσει όλους και μπουγελώνονται; Στην αρχή, το ίντερνετ αναρωτιόταν. Ξαφνικά, όλοι οι χρήστες του Facebook έβλεπαν φίλους και γνωστούς να αναρτούν βίντεο όπου ρίχνουν κουβάδες με παγωμένο νερό (τα παγάκια είναι απαραίτητο συστατικό) στο κεφάλι τους. Γρήγορα, ολόκληρος ο πλανήτης έμαθε ότι αυτή η αλλόκοτη μανία έχει καλό σκοπό.
Στόχος της καμπάνιας Ice Bucket Challenge, η επιτυχία της οποίας έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την αντιμετώπιση της νόσου ALS. Η αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση ή αλλιώς νόσος του Lou Gehrig, κάνει τους μυς να παραλύουν και τελικά οδηγεί στο θάνατο. Εύλογα, λοιπόν, διάσημοι και μη δεν μπορούν να πουν όχι σε μία πρόκληση για τόσο καλό σκοπό.
Ποιοι είναι οι κανόνες; Εάν κάποιος γίνει αποδέκτης της πρόκλησης, θα πρέπει είτε να κάνει κάποια δωρεά στο ίδρυμα για την αντιμετώπιση του ALS ή να μπουγελωθεί με έναν κουβά πολύ παγωμένο νερό. Μπορεί, βέβαια, να κάνει και τα δύο.
Ο κόσμος των επιχειρήσεων αποδέχθηκε την πρόκληση με χαρακτηριστική προθυμία.
Ο Mark Zuckerberg, ιδρυτής του Facebook, ανέβασε στο ίντερνετ ένα βίντεο στο οποίο εμφανίζεται να λούζεται με έναν κουβά γεμάτο νερό και παγάκια, αφότου δέχθηκε την πρόκληση από τον Chris Christie, κυβερνήτη του Νιου Τζέρσι.
Ο Zuckerberg, με τη σειρά του, προκάλεσε το Νο2 της Facebook, την Sheryl Sandberg, τον Reed Hastings, ιδρυτή του site video streaming Netflix, αλλά και τον Bill Gates.
Αλλά στην πρόκληση απάντησε και ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Satya Nadella, ο οποίος αφότου μπουγελώθηκε, κάλεσε τον Larry Page της Google και τον Jeff Bezos της Amazon να κάνουν το ίδιο.
Το αποτέλεσμα αυτής της μανίας με το Ice Bucket Challenge είναι ότι στο Facebook έχουν «ανέβει» πάνω από 1 εκατ. διαφορετικά βίντεο από ανθρώπους που ρίχνουν πάνω τους κουβάδες με παγωμένο νερό, ενώ η καμπάνια έχει συγκεντρώσει πάνω από 40 εκατ. δολάρια για το ALS τους τελευταίους δύο μήνες.
Τα καλά νέα είναι ότι οι δωρεές αυτές θα βοηθήσουν σημαντικά στη χρηματοδότηση της έρευνας για τη θεραπεία του ALS. Κάποιες εταιρίες, μάλιστα, τρίβουν τα χέρια τους βλέποντας τα… φιλάνθρωπα αισθήματα των διασημοτήτων αυτού του κόσμου. – Biogen:
Η εταιρία εντείνει τις έρευνές της για το ALS, αφότου ένα πειραματικό φάρμακο απέτυχε σε τελικό στάδιο των δοκιμών του, στις αρχές του 2013. Τώρα, επιχειρεί να αξιοποιήσει τα στοιχεία της προηγούμενης έρευνας για να κάνει μία νέα προσπάθεια.
– Avanir Pharmaceuticals: Αυτή η φαρμακευτική ανακοίνωσε φέτος θετικά αποτελέσματα στις έρευνες γύρω από το φάρμακο Nuedexta, το οποίο έχει στόχο να αντιμετωπίσει τη νευρολογική κατάσταση PBA, που χαρακτηρίζεται από ξαφνικά και ανεξέλεγκτα ξεσπάσματα κλάματος και γέλιου, που αποτελούν επίσης ένα σημαντικό σύμπτωμα του ALS.
– Isis Pharmaceuticals: Πραγματοποιεί έρευνες για το ALS από το 2010 και πέρυσι ανακοίνωσε θετικά αποτελέσματα στην προσπάθειά της να “απενεργοποιήσει” το μεταλλαγμένο γονίδιο που προκαλεί τη νόσο.
– Sanofi: Έχει το μοναδικό φάρμακο αντιμετώπισης του ALS που έχει εγκριθεί από την αμερικανική Αρχή Τροφίμων και Φαρμάκων. Το Rilutek, που έχει αποδειχθεί ότι επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής όσων πάσχουν από τη νόσο, πουλήθηκε στην ελβετική Covis Pharma το 2013.
– Bristol-Meyers Squibb: Τρέχει ένα μεγάλο πρόγραμμα για τις διαφοροποιήσεις του ανοσοποιητικού, από το οποίο θα μπορούσε να προκύψει κάτι για τη θεραπεία του ALS.