Επαληθεύτηκαν τα σενάρια που ήθελαν τη Microsoft να διαπραγματεύεται την εξαγορά της Mojang- της σουηδικής εταιρείας που βρίσκεται πίσω από το δημοφιλές παιχνίδι Minecraft- αντί 2,5 δισ. δολαρίων.
Η Microsoft ανακοίνωσε χθες την επίτευξη συμφωνίας, επισημαίνοντας ότι η ομάδα της σουηδικής εταιρείας θα ενταχθεί στα Microsoft Studios, που βρίσκονται πίσω από δημοφιλείς τίτλους όπως το Halo, το Forza και το Fable. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι επενδύσεις της Microsoft στο cloud και τις τεχνολογίες φορητών συσκευών θα επιτρέψουν στους παίκτες να «επωφεληθούν από πλουσιότερους και γρηγορότερους κόσμους, ισχυρότερα εργαλεία development και περισσότερες ευκαιρίες να διασυνδεθούν στην κοινότητα του Minecraft». Η εξαγορά αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί κατά τα τέλη του 2014.
Διαθέσιμο σε μία σειρά πλατφορμών, το Minecraft είναι ένα από τα δημοφιλέστερα παιχνίδια της ιστορίας του gaming, με άνω των 100 εκατ. downloads μόνο στο PC από την κυκλοφορία του το 2009. Σύμφωνα με τη Microsoft, είναι επίσης το πιο δημοφιλές online παιχνίδι του Xbox και η κορυφαία επί πληρωμή εφαρμογή για iOS και Android στις ΗΠΑ. Η κοινότητά του είναι εξαιρετικά δραστήρια, με άνω των δύο δισ. ωρών να έχουν παιχτεί μόνο στο Xbox 360 τα τελευταία δύο χρόνια.
«Το Minecraft είναι κάτι παραπάνω από ένα μεγάλο game franchise- είναι μια πλατφόρμα ανοικτού κόσμου, ωθούμενη από μία ζωντανή κοινότητα για την οποία ενδιαφερόμαστε πολύ και πλούσια με νέες ευκαιρίες για την κοινότητα και τη Microsoft» δήλωσε ο Σάτια Ναντέλα, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας.
Όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η εταιρεία σχεδιάζει να διατηρήσει διαθέσιμο το Minecraft σε όλες τις πλατφόρμες όπου μπορεί να παιχτεί σήμερα: PC, iOS, Android, Xbox, PlayStation. Η διευκρίνιση αυτή έρχεται να καθησυχάσει προβληματισμούς από gamers σχετικά με το αν η εξαγορά της Mojang θα σήμαινε «αποκλειστικότητα» του παιχνιδιού για τις πλατφόρμες της Microsoft.
Σε δημοσίευση στην ιστοσελίδα της η Mojang επιβεβαίωσε την εξαγορά της από τη Microsoft. «Η αλλαγή φοβίζει, και αυτή θα είναι μεγάλη αλλαγή για όλους μας. Ωστόσο θα είναι για καλό. Όλα θα πάνε καλά» αναφέρεται σχετικά.
Σχετικά με τους λόγους της εξαγοράς σημειώνεται ότι ο δημιουργός του Minecraft, Μάρκους «Notch» Persson (ένθερμος υπέρμαχος της ανεξάρτητης ανάπτυξης games, ο οποίος στο παρελθόν είχε ασκήσει κριτική στη Microsoft) αποφάσισε ότι δεν ήθελε την ευθύνη της ιδιοκτησίας μιας εταιρείας «τόσο παγκόσμιας σημασίας…η πίεση της ιδιοκτησίας του Minecraft ήταν πολλή για αυτόν. Η μόνη επιλογή ήταν η πώληση της Mojang.
Ωστόσο θα συνεχίσει να φτιάχνει ωραία πράγματα. Μην ανησυχείτε για αυτό». Παράλληλα, σημειώνεται ότι είναι λίγοι οι εν δυνάμει αγοραστές με τους πόρους που θα επιτρέψουν στο Minecraft «να αναπτυχθεί στην έκταση που του αξίζει. Δουλεύουμε στενά με τη Microsoft από το 2012 και έχουμε εντυπωσιαστεί από τη σταθερή αφοσίωσή τους στο παιχνίδι μας και την ανάπτυξή του».
Επίσης τονίζεται ότι «δεν υπάρχει λόγος για να σταματήσει η ανάπτυξη, οι πωλήσεις και η υποστήριξη των εκδόσεων του Minecraft για PC/ Mac, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Vita, iOS και Android. Φυσικά, η Microsoft δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις για άλλες εταιρείες ή να προβλέψει τις επιλογές στις οποίες μπορεί αυτές να προβούν στο μέλλον».