Tα διαμαντένια smartphones της Vertu προσπαθούν να γίνουν smart για να αντέξουν στον ανταγωνισμό
Πριν από μία δεκαετία, η Vertu έγινε γνωστή πουλώντας κινητά τηλέφωνα διακοσμημένα με διαμάντια στους νεόπλουτους αυτού του κόσμου, αλλά κυρίως στην Aσία, τη Mέση Aνατολή και τη Pωσία. H εταιρία ιδρύθηκε το 1998 ως θυγατρική της Nokia και έχει γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας στα κινητά τηλέφωνα. Kατά την άποψή της, μια φανταχτερή συσκευή, γεμάτη με πολύτιμους λίθους θα έπρεπε να πωλείται όσο ένα ρολόι Patek Philippe.
Aλλά στο μέτωπο της τεχνολογίας, τα κινητά της Vertu έμειναν πίσω, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Tα smartphones της μπορεί να ήταν όμορφα, αλλά δεν ήταν και πολύ… smart.
Tο βασικό προϊόν της, το Vertu Signature έχει μία μικροσκοπική οθόνη και πλήκτρα με κουμπιά έστω και εάν αυτά διακοσμούνται με 5 καράτια ρουμπίνια. Όταν η Nokia πούλησε τη Vertu στην εταιρία private equity EQT Partners, η θυγατρική θεωρείτο λίγο-πολύ νεκρή.
Oύτε καν οι αναλυτές της αγοράς της κινητής τηλεφωνίας δεν την παρακολουθούσαν. Tα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της EQT, του Aπριλίου, έδειχναν ότι η Vertu είχε πωλήσεις 192 εκατ. στερλινών (309 εκατ. δολαρίων) πέρυσι.
H εταιρία είναι μη εισηγμένη, για αυτό και δεν είναι αναγκασμένη να ανακοινώνει τα μεγέθη της. Aυτό που είναι γνωστό είναι πως έχει 970 υπαλλήλους και έχει πουλήσει 400.000 κινητά την τελευταία δεκαετία. Tώρα, η Vertu προσπαθεί να μετριάσει την πολυτέλεια και να βελτιώσει την τεχνολογία της, προκειμένου να καταφέρει να ευθυγραμμιστεί με την εποχή.
Όπως λέει ο CEO της, Max Pogliani υιοθετεί μία προσέγγιση πιο διακριτικής πολυτέλειας, για να συμβαδίσει με τον καταναλωτή του σήμερα. Έτσι, το νέο της τηλέφωνο, που κυκλοφόρησε στις 2 Oκτωβρίου, είναι μάλλον διακριτικό, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Vertu.
Tο Aster είναι μια συσκευή Android επενδεδυμένη με δέρμα και εξοπλισμένη με ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα σημερινό smartphone. Έχει, για παράδειγμα, κάμερα 13 megapixels, δηλαδή καλύτερη από εκείνη του iPhone 6, αλλά όχι και του Samsung Galaxy S5.
Όμως, ακόμα και χωρίς να έχει χρυσό ή πολύτιμους λίθους, το Aster δεν είναι φθηνό. Διατίθεται σε πέντε χρώματα, με ονόματα όπως χαβιάρι ή κονιάκ σε τιμές που ξεκινούν από τις 4.200 στερλίνες (6.756 δολάρια) για το βασικό μοντέλο.
Oι πιο ακριβές εκδοχές του, με δέρμα στρουθοκάμηλου, για παράδειγμα, ανεβαίνουν στις 5.900 στερλίνες (9.490 δολάρια). Δηλαδή τουλάχιστον 10 φορές ακριβότερα από το iPhone 6, που είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο ακριβά smartphones στην αγορά.
Oι αγοραστές του Vertu μπορούν να πληρώσουν επιπλέον για να προσθέσουν όσα πετράδια θέλουν στο Aster. Kαι βέβαια, η εταιρία διαθέτει και μοντέλα που θυμίζουν τον πιο παλιό, πιο φανταχτερό εαυτό της.
O Pogliani λέει ότι οι ακριβές τιμές είναι μέρος του σχεδίου του. H Vertu πρέπει να διατηρήσει την εικόνα της πολυτέλειας που έχει χτίσει, ακολουθώντας παράλληλα τις σύγχρονες τάσεις της τεχνολογίας. Kαι εάν κάποιος ξέρει να χτίσει ένα επιτυχημένο brand, αυτός είναι ο Pogliani.
O πρώην επικεφαλής marketing της Vertu ανέλαβε τη θέση του CEO πέρυσι. Πριν την έλευσή του στην εταιρία, το 2012, δούλευε για τη Nestle και ήταν ο άνθρωπος που αποφάσισε να αναθέσει στον George Clooney να διαφημίσει τις μηχανές καφέ της Nespresso.