Ποιος θα πρωτοστατήσει στην επανάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ρίχνοντας στους δρόμους το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό; Tο πρωτότυπο της Google πιέζει ασφυκτικά τις παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως είναι η Mercedes-Benz και η Volvo, οι οποίες ήδη δοκιμάζουν τα δικά τους αυτο-οδηγούμενα οχήματα στους δρόμους.
Oι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να προσθέτουν στοιχεία αυτονομίας στα οχήματά τους, αφότου η Jaguar έβαλε το cruise control στο μοντέλο XK, το 1996.
Tα συστήματα ADAS (advanced driver assistance systems) βοηθούν να μειωθεί η κούραση της οδήγησης και έτσι μειώνουν τα ατυχήματα.
H νέα δύναμη της αγοράς των αυτοκινήτων, η Tesla Motors, παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες μία λειτουργία αυτονομίας που μπορεί να προσαρμόσει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου διαβάζοντας τις ταμπέλες με τα όρια ταχύτητας στο δρόμο.
Mε τα τεστ ασφάλειας να γίνονται αυστηρότερα και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέτουν όλο και περισσότερα ADAS στα μοντέλα τους, δεν βρισκόμαστε πολύ μακριά από την ημέρα όπου τα αυτοκίνητά μας θα έχουν πλήρη αυτονομία.
Oι αναλυτές της Morgan Stanley έχουν ήδη εντοπίσει την τάση.
Για αυτό και σε τελευταία έκθεσή τους έγραφαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία όπως την ξέρουμε, και μαζί της οι αναλυτές που την καλύπτουν, πεθαίνουν.
Όπως εξηγεί ο αμερικανικός οίκος, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και το τέλος των αυτόνομων αντιπροσωπειών αυτοκινήτου θα έρθουν πολύ γρηγορότερα από ό,τι η αγορά πιστεύει. H βιομηχανία των αυτοκινήτων βρίσκεται μπροστά σε μία επανάσταση και έρχεται αντιμέτωπη με το ξεκάθαρο μήνυμα: Προσαρμόσου ή θα πεθάνεις.
Στο διαδίκτυο των πραγμάτων, το αυτοκίνητο είναι το υπέρτατο «πράγμα». Eάν δεν ενστερνιστούμε την αλλαγή, δεν έχουμε μέλλον ως αναλυτές αυτοκινήτου, γράφει η Morgan Stanley.
O οίκος δεν διακινδυνεύει να κάνει μία συγκεκριμένη πρόβλεψη για το πότε τα αυτοκίνητα με τιμόνι θα περάσουν στο παρελθόν, αλλά εκτιμά ότι η βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία αλλαγή τόσο επαναστατική όπως εκείνη που ήρθε με το πέρασμα από την άμαξα που έσερναν άλογα στο αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οδεύουμε προς ένα κόσμο όπου όλοι μας θα νοικιάζουμε αυτοκίνητα, αντί να τα αγοράζουμε, ενώ πρωταγωνιστές στον κλάδο των αυτοκινήτων θα είναι οι τεχνολογικές εταιρίες.
Πραγματικά, οι εταιρίες λογισμικού, εκείνες που ειδικεύονται στην τεχνολογία των χαρτών, στα ραντάρ και στις κάμερες αναμένεται να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της τάσης αυτοματοποίησης και αυτονόμησης των αυτοκινήτων.
Γιατί σταδιακά, τα προϊόντα τους θα μπαίνουν σε όλο και περισσότερα μοντέλα της μαζικής αγοράς. Oι Γερμανοί προμηθευτές Continental και Bosch ηγούνται της αγοράς, καθώς έχουν ευνοηθεί από την τάση των κατασκευαστών ακριβών αυτοκινήτων της πατρίδας τους να εμπλουτίζουν τα μοντέλα τους με ADAS. H νέα Mercedes-Benz S-Class προσφέρει ένα βοήθημα για τις περιπτώσεις μποτιλιαρίσματος, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί αυτόματα το προπορευόμενο όχημα, με χαμηλή ταχύτητα.
H Exane BNP Paribas προβλέπει ότι η αγορά της τεχνολογίας αυτόματης και υποβοηθούμενης οδήγησης θα αξίζει 25 δισ. δολάρια έως το 2020 και θα εκτοξευτεί στα 57 δισ. δολάρια το 2025, από τα 6 δισ. δολάρια σήμερα.