Στις αρχές του 2015 αναμένεται να διεξαχθεί ο νέος διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα της Κροατίας, Croatia Airlines.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή που θα διαθέσει οικονομικούς πόρους για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της εταιρείας, την επέκταση του μεριδίου αγοράς και του δικτύου πτήσεων, καθώς και της περαιτέρω ανάπτυξής της.
Πέρυσι, η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα απέβη άκαρπη.
Στη λίστα των στρατηγικών επενδυτών που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία περιλαμβάνονται εταιρείες, όπως η China Southern Airlines και Garuda Indonesia, καθώς και οι δύο -μέσω διευθυντικών στελεχών τους- εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην κεντρική Ευρώπη και την ενίσχυση της σύνδεσής τους με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Garuda Indonesia Εμιρσιαχ Σάταρ είχε δηλώσει -κατά τη διάρκεια της πρώτης διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της κροατικής εταιρείας- ότι ο σχεδιασμός της εταιρείας για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη υποδεικνύει ως καλή επιλογή την Croatia Airlines. Ωστόσο, παρά τις θετικές δηλώσεις του επικεφαλής της Garuda Indonesia, η εταιρεία δεν κατέθεσε προσφορά.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η κροατική πλευρά είχε συνομιλίες με την China Southern Airlines, οι οποίες, όμως, δεν «μεταφράστηκαν» σε κατάθεση προσφοράς εκ μέρους της κινέζικης εταιρείας.
ζ