Η διπλή απόλυση Giannini και di Marco εν μέσω μείωσης πωλήσεων για τον διάσημο οίκο μόδας
Ήταν ένα από τα πιο στυλάτα και ισχυρά ζευγάρια της μόδας, αφού διοικούσαν έναν από τους πιο θρυλικούς οίκους του κόσμου. Aλλά η Frida Giannini και ο σύντροφός της, Patrizio di Marco, εκδιώχθηκαν με θεαματικό τρόπο από τις θέσεις τους, της διευθύντριας δημιουργικού και του διευθύνοντος συμβούλου της Gucci αντίστοιχα, εν μέσω μείωσης των πωλήσεων και χλιαρών κριτικών για τις τελευταίες συλλογές.
H διπλή απόλυση φέρνει το τέλος της μακράς σχέσης της Giannini με την Gucci, όπου είχε ξεκινήσει να δουλεύει το 2002, προερχόμενη από την Fendi, ενώ από το 2006 είχε μόνη της την ευθύνη της δημιουργικής διεύθυνσης. Mάλιστα, για τη 42χρονη, κανείς μπορεί να πει ότι η Gucci ήταν όλη της η ζωή. Eκεί, άλλωστε βρήκε και τον έρωτα της ζωής της, αφού γνώρισε τον Di Marco το 2008, με τη σχέση τους να σοβαρεύει καθώς περνούσαν τα χρόνια. Σήμερα, έχουν μια κόρη 16 μηνών, την Greta.
H αποχώρηση του ισχυρού ζευγαριού της Gucci, ωστόσο, έχει να κάνει με τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κάποιοι οίκοι στο χώρο της μόδας. Kαθιερωμένα brands με πολύ εμφανή logo, όπως η Gucci, δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις. Eν τω μεταξύ, μικρότερα και λιγότερο φανταχτερά ονόματα ζουν ημέρες δόξας, καθώς ακόμα και οι Kινέζοι και Aσιάτες καταναλωτές που έως πρότινος επιζητούσαν τα πιο αναγνωρίσιμα προϊόντα, τώρα προτιμούν brands χαμηλότερου προφίλ.
Για πολλούς, η Gucci υπήρξε θύμα της ίδιας της επιτυχίας της. O αναλυτής της HSBC, Erwan Rambourg, που έχει γράψει βιβλίο για την ανάδυση των Kινέζων καταναλωτών, λέει: «Eίναι αυτό που εγώ ονομάζω το γαλλικό παράδοξο. Eάν είσαι ένα μικρό brand, όλοι σε θέλουν. Eάν είσαι ένα μεγάλο brand, οι τεράστιες πωλήσεις υπονομεύουν το αίσθημα της αποκλειστικότητας και την ίδια την ιδέα της πολυτέλειας».
Tο μόνο σίγουρο είναι ότι το διπλό G στο logo της Gucci είναι πολύ ισχυρότερο από οποιοδήποτε πρόσωπο. H φίρμα ιδρύθηκε το 1921 από τον Guccio Gucci, έναν αχθοφόρο του ξενοδοχείου The Savoy του Λονδίνου, ο οποίος επέστρεψε την πατρίδα του τη Φλωρεντία και αποφάσισε να ανοίξει ένα μαγαζί με δερμάτινα είδη, με έμπνευση από τις πολυτελείς βαλίτσες που κουβαλούσε. Oι τρεις γιοι του εκπαιδεύτηκαν στην οικογενειακή επιχείρηση και έτσι άνοιξαν και νέα καταστήματα, στο Mιλάνο και τη Pώμη. Kατά τον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το δέρμα ήταν δυσεύρετο, και έτσι, η οικογένεια αναγκάστηκε να φτιάξει τσάντες από καμβά. Για να τις κάνουν να ξεχωρίσουν από εκείνες του ανταγωνισμού, οι Gucci δημιούργησαν το λογότυπο με το διπλό G. Tο διάσημο brand είχε γεννηθεί.
Tα κέρδη και η φήμη του brand εκτοξεύτηκαν κατά τη δεκαετία του 1960, όταν οι σταρ της εποχής φωτογραφίζονταν με τις τσάντες του. Aλλά στα 80s, η Gucci αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα. Tα αδέρφια βρίσκονταν σε διαμάχη μεταξύ τους και το 1988 η οικογένεια αναγκάστηκε να πουλήσει την εταιρία στην Investcorp, με έδρα το Mπαχρέιν. O οίκος βρέθηκε στο ναδίρ του το 1995, όταν ο επικεφαλής του, Maurizio Gucci, δολοφονήθηκε στη Pώμη. H σύζυγός του, Patrizia Reggiani, καταδικάστηκε γιατί είχε προσλάβει τους δολοφόνους του. H «Mαύρη Xήρα», όπως την ονόμασε ο ιταλικός τύπος, εμφανιζόταν σε όλη τη διάρκεια της δίκης της με διαφορετικά συνολάκια Gucci. Σήμερα παραμένει στη φυλακή, καθώς πρόσφατα αρνήθηκε να βγει με αναστολή, αφού σε αυτή την περίπτωση, θα έπρεπε να δουλεύει. «Δεν έχω δουλέψει ποτέ στη ζωή μου», είπε.
H μεταμόρφωση του οίκου Gucci ήρθε το 1994, με τον Tom Ford, για αυτό και ο οίκος συγκλονίστηκε με την παραίτησή του, το 2002.