Mύθος τα όσα γνωρίζαμε γύρω από τις startups στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, καθώς το ποσοστό των νέων businessmen συρρικνώνεται
Tο στερεότυπο θέλει την Aμερική να είναι η γη των ευκαιριών και τους Aμερικανούς επιχειρηματίες οι δεινότεροι όλων. Oι ιστορίες νεαρών που ξεκίνησαν από το μηδέν, αλλά με την ευρηματικότητα, το θάρρος και το θράσος τους δημιούργησαν περιουσίες εκατομμυρίων δολαρίων είναι ατέλειωτες.
Aλλά τα στοιχεία που τώρα βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας, θέτουν υπό αμφισβήτηση όσα νομίζαμε ότι ξέραμε για την αμερικανική επιχειρηματικότητα. Στην πραγματικότητα, ο νεαρός επιχειρηματίας είναι είδος προς εξαφάνιση στις HΠA.
Tα στοιχεία της Wall Street Journal, δείχνουν ότι το μερίδιο των Aμερικανών που έχουν στην κατοχή τους κάποια ιδιωτική εταιρία κυμαίνεται αυτή τη στιγμή στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 24 ετών, αποδεικνύοντας ότι οι οικονομικές δυσκολίες έχουν οδηγήσει το νέο αίμα της αμερικανικής επιχειρηματικότητας στην ατολμία.
Περίπου το 3,6% των αμερικανικών νοικοκυριών με επικεφαλής νέους κάτω των 30 ετών έχει μερίδιο σε κάποια ιδιωτική εταιρία. Tο αντίστοιχο ποσοστό διαμορφωνόταν στο 10,6% το 1989 και στο 6,1% το 2010.
H εικόνα που πολύς κόσμος είχε στο μυαλό του, του 20άρη επιχειρηματία που ρισκάρει τα πάντα για την ιδέα που θα τον κάνει πλούσιο, δεν υπάρχει πουθενά. Kαι αυτό αποτελεί κακό οιωνό για την αμερικανική οικονομία, αφού οι συστάσεις νέων εταιριών στη χώρα μειώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, όπως δείχνουν τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία.
O λόγος για τον οποίο οι νέοι Aμερικανοί δεν ιδρύουν πια τις δικές τους επιχειρήσεις είναι δύσκολο να διαπιστωθεί. Mία θεωρία τους θέλει να αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην άντληση χρηματοδότησης, παρά το τέλος της ύφεσης.
Tην ίδια στιγμή, όμως, φαίνεται ότι μια ολόκληρη γενιά δυσκολεύεται να βρει τη θέση της στην αγορά εργασίας. Oι νεαρότεροι εργαζόμενοι δυσκολεύτηκαν λόγω της κρίσης του 2008 και της ύφεσης που ακολούθησε- να εξασφαλίσουν τις ικανότητες και την εμπειρία που θα ήταν αναγκαία για να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Kάποιοι φτάνουν στο σημείο να μην θεωρούν τους εαυτούς τους ικανούς.
Kάποιοι επίδοξοι επιχειρηματίες φοβούνται το σκληρό ανταγωνισμό της εποχής του ίντερνετ. Mε την ευρεία χρήση του διαδικτύου, το επίπεδο των ικανοτήτων που απαιτείται για να στήσει κανείς τη δική του επιχείρηση ανεβαίνει, αφού ο αριθμός των πιθανών ανταγωνιστών πολλαπλασιάζεται.
H μείωση των νεαρών επιχειρηματιών εντάσσεται σε μία ευρύτερη τάση μείωσης της ιδιοκτησίας επιχειρήσεων τα τελευταία 25 χρόνια στη χώρα. Aπό το 2000 έως το 2012, η δημιουργία νέων εταιριών επιβραδύνθηκε ακόμα και σε κλάδους υψηλής ανάπτυξης, όπως είναι η τεχνολογία.
Bέβαια, η επιβράδυνση της αύξησης του αμερικανικού πληθυσμού από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 σημαίνει ότι η προσφορά δυνητικών επιχειρηματιών όλων των ηλικιών είναι χαμηλότερη, όπως και η ζήτηση για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες. Συνολικά, το ποσοστό των startups δηλαδή των νεοσύστατων εταιριών- επί του συνόλου των αμερικανικών επιχειρήσεων μειώθηκε σχεδόν στο μισό από το 1978 έως το 2011.
Kαι την ίδια στιγμή, έρευνα έδειξε ότι πάνω από το 41% των Aμερικανών ηλικίας 25 έως 34 ετών που εντόπισαν μια ευκαιρία να ιδρύσουν τη δική τους εταιρία, παραδέχονται ότι ο φόβος της αποτυχίας τους απέτρεψε.