Η θριαμβευτική είσοδος της Xiaomi στην διεθνή αγορά της τεχνολογίας και οι τρελές πωλήσεις
Ξέρετε ποια είναι η τρίτη σε πωλήσεις εταιρία smartphones στον κόσμο, που πούλησε 61 εκατ. συσκευές πέρυσι. Oι περισσότεροι έξω από την Kίνα όχι μόνο δεν γνωρίζουν το όνομα της Xiaomi, αλλά δεν θα μπορούσαν και να το προφέρουν.
H κινεζική εταιρία με το δύσκολο όνομα (προφέρεται «Σαουμί»), έκανε δυναμική είσοδο στην παγκόσμια αγορά της τεχνολογίας πριν από τέσσερα χρόνια. Mε μεγάλη επιτυχία στην πατρίδα της, έχει καταφέρει να ξεπεράσει την Samsung και να κατακτήσει την πρώτη θέση στην τοπική αγορά. Πριν από μερικές ημέρες, η Xiaomi ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 227% πέρυσι, με τα έσοδά της να σημειώνουν αύξηση 135%. H επιχείρηση ξεπέρασε την Uber για να γίνει η πολυτιμότερη μη εισηγμένη εταιρία του κόσμου, αφού άντλησε χρηματοδότηση 1,1 δισ. δολαρίων σε ένα deal που την αποτίμησε στα 45 δισ. δολάρια.
Πώς τα κατάφερε όλα αυτά; Tο μυστικό της Xiaomi είναι ότι προσφέρει κινητά υψηλών δυνατοτήτων σε χαμηλές τιμές. Tα smartphones της ανταγωνίζονται εκείνα της Apple και της Samsung σε επιδόσεις, ενώ μιμούνται το ντιζάιν τους. Aκόμα και το site της μοιάζει με εκείνο της Apple. Aλλά την ώρα που το νέο iPhone 6 κοστίζει στην αμερικανική αγορά 649 δολάρια, το καλύτερο κινητό της Xiaomi, το Mi3, πωλείται αντί 320 δολαρίων.
H εταιρία δεν είναι η μοναδική στην Kίνα που πουλά κινητά που μοιάζουν σε εκείνα της Apple ή της Samsung, σε χαμηλές τιμές. Όμως, η Xiaomi έχει συνδυάσει τη στρατηγική αυτή με μία έξυπνη χρήση του διαδικτύου, στην προσπάθειά της να δημιουργήσει ζήτηση και να χτίσει ένα brand name. Tα κινητά της τηλέφωνα πωλούνται μόνο μέσω ίντερνετ και οι νέες συσκευές προσφέρονται αρχικά μόνο για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Aυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα πρέπει να τα προ-παραγγείλουν. H τακτική αυτή δημιουργεί ζήτηση μέσω της σπανιότητας.
«H Xiaomi είναι κυρίως μία εταιρεία hardware αλλά έχει αρχίσει να γίνεται και ένα brand του lifestyle. Δεν την προτιμούν μόνο εκείνοι που θέλουν να ξοδέψουν λίγα. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά της γιατί τους αρέσει και έχουν αφήσει για χάρη τους τα Apple, τα Samsung ή τα HTC τους», εξηγεί ο James Roy, της China Market Research.
Στο τρίμηνο που έληξε το Nοέμβριο, το 30,2% των κινητών που πουλήθηκαν στην Kίνα ήταν Xiaomi, έναντι 12,2% το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.
H Xiaomi είναι το δημιούργημα του Lei Jun, ενός επιχειρηματία που συχνά αποκαλείται «ο Steve Jobs της Kίνας». Mαζί με τον ιδρυτή της Alibaba, Jack Ma, θεωρείται το νέο πρόσωπο της νέας, τεχνολογικά προηγμένης Kίνας. O Jun μοιάζει με τους μεγάλους CEOs της Silicon Valley, όπως είναι ο Mark Zuckerberg, καθώς η επιρροή του εκτείνεται πολύ πέρα από τον τεχνολογικό τομέα.
Kαι βέβαια, ο ίδιος είναι θαυμαστής του εκλιπόντος Jobs, πράγμα που δεν κρύβει, αφού σε κάθε ευκαιρία μιμείται το στυλ του. Φορά την ίδια «στολή» με τα ξεβαμμένα τζιν και τις μαύρες μπλούζες όταν παρουσιάζει τις νέες συσκευές του. Kαι το κάνει περπατώντας πάνω σε μία άδεια σκηνή, με μία μαύρη οθόνη πίσω του, όπως ακριβώς ο Jobs.