Η Unilever PLC ανακοίνωσε ότι η αδύναμη ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα στην Κίνα, δεν έδειξε σημάδια βελτίωσης, παρά το γεγονός ότι ο όμιλος καταναλωτικών προϊόντων εμφάνισε αύξηση στα ετήσια κέρδη.
Τα ετήσια κέρδη σημείωσαν αύξηση κατά 6,8% στα 5,17 δισεκατομμύρια ευρώ (5,98 δισεκατομμύρια δολάρια) παρά την πτώση κατά 2,7% στα έσοδα, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 48,4 δισεκατομμύρια ευρώ, επηρεασμένα από την κατά 20% πτώση των πωλήσεων στην Κίνα στο τέταρτο τρίμηνο.
“Η ανάπτυξη ήταν ασθενής στις αναδυόμενες αγορές καθώς οι οικονομικές πιέσεις είχαν επίδραση στην καταναλωτική ζήτηση”, ανέφερε η Unilever σε ανακοίνωσή της. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Paul Polman τόνισε πως οι συνθήκες στην αγορά δεν φαίνεται να βελτιώνονται το 2015.
Η στρατηγική της Unilever την τελευταία δεκαετία έχει επικεντρωθεί στην επέκταση στις αναδυόμενες αγορές, από όπου προέρχεται το 60% των πωλήσεών της, σε σύγκριση με το 40% της Procter & Gamble Co. που είναι και ο μεγαλύτερος της ανταγωνιστής.
Σημειώνεται πως ο P. Polman το 2009 έθεσε ως στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις της εταιρείας στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου σε ετήσια βάση, με σχεδόν το 75% αυτών να προέρχεται από τις αναδυόμενες αγορές.
Ωστόσο, η Unilever δυσκολεύεται τα τελευταία τρίμηνα καθώς αρκετές από τις οικονομίες που είχε βασιστεί για την αύξηση των πωλήσεών της έχουν αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια επιβράδυνσης. Η Κίνα ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα πως ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης επιβραδύνθηκε στο 7,4% το 2014, ο χαμηλότερος των τελευταίων 25 ετών.
Τέλος, η Unilever δήλωσε πως οι συγκρίσιμες πωλήσεις –μέγεθος που εξαιρεί την επίδραση πωλήσεων, εξαγορών και συναλλαγματικών μεταβολών- αυξήθηκαν κατά 5,7% στις αναδυόμενες αγορές το 2014, χαμηλότερα από την κατά 8,7% αύξηση το προηγούμενο έτος.