Το περασμένο τρίμηνο, η Apple έγραψε ιστορία. Πετυχαίνοντας κέρδη 18 δισ. δολαρίων, ξεπέρασε το ρεκόρ που είχε σημειώσει η ExxonMobil με 15,9 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2012 και έγινε η εισηγμένη επιχείρηση που έβγαλε τα περισσότερα μέσα σε ένα τρίμηνο.
Και όλα αυτά, η Apple τα χρωστά στο iPhone, το οποίο εκτός από προϊόν φαινόμενο γύρω από το οποίο έχει χτιστεί μια ολόκληρη κουλτούρα, είναι και μια πραγματική μηχανή κοπής χρήματος για την εταιρία που το κατασκευάζει. Το περιθώριο κέρδους της Apple για το περασμένο τρίμηνο ήταν 40%, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων IHS, το ίδιο το iPhone 6 έχει περιθώριο κέρδους έως και 69%. Πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι καινοτομίες που έκαναν το πρώτο iPhone να ξεχωρίσει, προσφέρονται πλέον στα περισσότερα από τα φθηνότερα smartphones της αγοράς.
Πώς εξηγείται, λοιπόν, ότι η Apple καταφέρνει να κερδίζει τόσα πολλά από το iPhone; Σύμφωνα με τον Richard Holway, πρόεδρο της εταιρίας ερευνών TechMarketView, ο λόγος είναι γιατί το συγκεκριμένο brand έχει καταφέρει να θεωρείται premium. «Είναι σαν τα ρούχα ενός γνωστού σχεδιαστή. Από τη δημιουργία του Mac το 1984, η Apple έχει υπάρξει ένα fashion icon, πέραν του ότι είναι πολύ καλή και στο τεχνολογικό κομμάτι. Αυτό που θέλει ο κόσμος είναι τη «σφραγίδα» της Apple στο προϊόν του».
Η επιτυχία του iPhone οφείλεται, βέβαια, στον Steve Jobs. Λίγο μετά την κυκλοφορία του πρώτου iPod, το 2002, ο Jobs άρχισε να σκέφτεται να φτιάξει ένα τηλέφωνο Apple. Το 2005 διαπραγματεύτηκε προσωπικά μία συνεργασία με την εταιρία κινητής AT&T, που τότε ονομαζόταν Cingular, για την ανάπτυξη του προϊόντος. Μέσα στην Apple, το εγχείρημα αποκαλούνταν Project Purple και ο Jony Ive, ο σχεδιαστής του iPod και του MacBook έγινε ο υπεύθυνος της εικόνας του τηλεφώνου. Από το ντεμπούτο του, το 2007, το iPhone έχει υπάρξει ένα πραγματικό φαινόμενο, καταφέρνοντας να παραγκωνίσει το Blackberry, που ήταν τότε το κυρίαρχο smartphone στην αγορά.
Τώρα, η Apple στρέφει το βλέμμα της στην κινεζική αγορά, όπου κυκλοφόρησε το iPhone πριν από δύο χρόνια. Το φθηνότερο iPhone 5c αναπτύχθηκε εν μέρει για να απευθυνθεί στους Κινέζους αγοραστές, αλλά τελικά το iPhone 6 και το 6 Plus είναι τα μοντέλα που βοήθησαν την Apple να σπάσει το ρεκόρ το περασμένο τρίμηνο. Και αυτό γιατί τα κινητά με πολύ μεγάλες οθόνες, τα επονομαζόμενα phablets (πρόκειται για τηλέφωνα που πλησιάζουν σε μέγεθος και ικανότητες τα tablets) είναι πολύ δημοφιλή στις αναδυόμενες αγορές. Κυρίως γιατί εκεί, οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράσουν μία συσκευή αντί για δύο.
Βέβαια, η τεράστια επιτυχία του iPhone 6 και του Plus, έρχεται μάλλον σε βάρος του iPad, οι πωλήσεις του οποίου μειώθηκαν κατά 18% το περασμένο τρίμηνο. Παρόλα αυτά, το ερώτημα που βρίσκεται πλέον στα χείλη όλων είναι εάν η Apple μπορεί να ξεπεράσει την επιτυχία του iPhone και να συνεχίσει να αναπτύσσει τα έσοδα και τα κέρδη της με τέτοιους ρυθμούς. Η εταιρία πρόκειται να κυκλοφορήσει το ρολόι της τον Απρίλιο, αλλά πολλοί γνώστες της αγοράς πιστεύουν ότι αυτό θα χρειαστεί καιρό για να αποκτήσει ευρεία αποδοχή.