Ήταν το πιο ακριβό κομμάτι και πουλήθηκε αντί 46,45 εκ. δολ.
Ο πήχης είχε τεθεί υψηλά. Μόλις μία ημέρα αφότου ο οίκος Christie’s συγκέντρωσε 705,9 εκατ. δολάρια από την πειραματική δημοπρασία επιλεγμένων αριστουργημάτων του 20ου αιώνα, ο Sotheby’s απάντησε με μία βραδιά που ήθελε να θυμίσει στον κόσμο της τέχνης ότι στη Νέα Υόρκη δεν υπάρχει μόνο ένας οίκος δημοπρασιών.
Η δημοπρασία σύγχρονης αμερικανικής τέχνης του Sotheby’s συγκέντρωσε 379,7 εκατ. δολάρια. Από τα 63 κομμάτια που παρουσιάστηκαν, τα 7 δεν κατάφεραν να βρουν αγοραστές. Η εκτίμηση της εταιρείας είχε τεθεί στα 320 εκατ. δολάρια.
Η βραδιά ξεκίνησε με μια σειρά από έργα καλλιτεχνών που αρέσουν στους Αμερικανούς συλλέκτες. Τουλάχιστον 10 άτομα από την ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα και από τα τηλέφωνα προσπάθησαν να αγοράσουν το αφηρημένο κολάζ “Smear” του Mark Bradford, ένα έργο του 2005. Το κομμάτι πουλήθηκε αντί 4,4 εκατ. δολαρίων, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για τον καλλιτέχνη, του οποίου το ακριβότερο έργο έως τώρα έφτανε στις 700.000 δολάρια.
Ρεκόρ πέτυχε και ο Mark Grotjahn με το “Untitled (Into and Behind the Green Eyes of the Tiger Monkey Face 43.18)”, που πουλήθηκε αντί 6,5 εκατ. δολαρίων, έναντι εκτίμησης στα 3 εκατ. δολάρια. Ακόμα περισσότερα ήταν τα 29,9 εκατ. δολάρια που πλήρωσε συλλέκτης μέσω του τηλεφώνου για να αποκτήσει το “Riot” του Αμερικανού Christopher Wool.
Το πιο ακριβό κομμάτι της βραδιάς ήταν το “Untitled (Yellow and Blue)”, ένα έργο του Mark Rothko χρονολογίας 1954 πουλήθηκε αντί 46,45 εκατ. δολαρίων έναντι εκτίμησης 40 εκατ. δολαρίων. Το έργο ανήκε κάποτε στους Αμερικανούς συλλέκτες Paul και Rachel Lambert “Bunny” Mellon. Πιο πρόσφατα, είχε βρεθεί στην κατοχή του ιδιοκτήτη των Christie’s, Francois Pinault, ο οποίος το πούλησε το 2013. Ο νέος του ιδιοκτήτης ήταν αυτός που το πούλησε μέσω του Sotheby’s.
Όμως, η ιστορία εκτυλίχθηκε αρκετά διαφορετικά για το κομμάτι του Roy Lichtenstein, “The Ring (Engagement)”, το οποίο είχε εκτιμηθεί στα 50 εκατ. δολάρια. Για το έργο αυτό δεν υπήρξε μεγάλος ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα συλλέκτης που το «χτύπησε» από το τηλέφωνο να το αγοράσει αντί 41,7 εκατ. δολ.
Πιο επιτυχημένος ήταν ο οίκος στην περίπτωση του “Dschungel (Jungle)” του Sigmar Polke, το οποίο πουλήθηκε αντί 27,1 εκατ. δολαρίων, έναντι εκτίμησης 20 εκατ. δολαρίων.