Το «χτύπησε» με 141,3 εκ. δολ.στη δημοπρασία των Christie’s
Ενώ ο κόσμος της τέχνης μιλούσε για το ρεκόρ που έσπασε το έργο του Picasso “Les femmes d’Alger”, όταν πουλήθηκε σε δημοπρασία των Christie’s αντί 179 εκατ. δολαρίων, ένας άλλος ανώνυμος αγοραστής έπαιρνε στα χέρια του το ακριβότερο γλυπτό που έχει δημοπρατηθεί ποτέ.
Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, αυτός ο ανώνυμος αγοραστής δεν είναι άλλος από το δισεκατομμυριούχο διαχειριστή hedge fund, Steven Cohen.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Page Six, ο Cohen είναι ο άνθρωπος που αγόρασε μυστικά το αριστούργημα του Alberto Giacometti, χρονολογίας 1947, “Man Pointing”, δίνοντας 141,3 εκατ. δολάρια σε δημοπρασία των Christie’s.
Με το έργο αυτό, μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την εντυπωσιακή συλλογή του, που υπολογίζεται ότι αξίζει περίπου 1 δισ. δολάρια.
Η συλλογή του Cohen περιλαμβάνει κομμάτια των Monet, Edvard Munch, Jasper Johns, Jeff Moons, Willem de Kooning, Francis Bacon, Andy Warhol και Damien Hirst, μεταξύ άλλων, όπως έχει γράψει το Vanity Fair.
Όμως, για αυτό το γνωστό συλλέκτη, το φυσικού μεγέθους γλυπτό του Giacometti δεν είναι το ακριβότερο έργο τέχνης που έχει στην κατοχή του.
Το 2013, ο Cohen πλήρωσε 155 εκατ. δολάρια για να αγοράσει τον πίνακα του Picasso “Le Reve” από το μεγιστάνα των καζίνο Steve Wynn.
Μάλιστα, περίμενε έξι ολόκληρα χρόνια, καθώς ο Wynn επιδιόρθωνε τον πανάκριβο πίνακα, τον οποίο είχε σκίσει κατά λάθος με τον αγκώνα του.
Στο διάστημα αυτό, η τιμή του πίνακα ανέβηκε από τα 139 εκατ. δολάρια που ήταν το 2006 στα 155 εκατ. δολάρια.
Ο Cohen, επικεφαλής της Point 72 Asset Management (της εταιρίας hedge funds που ήταν άλλοτε γνωστή ως SAC Capital, αλλά άλλαξε το όνομά της μετά από ένα σκάνδαλο insider trading), έχει αγοράσει ένα ακόμα γλυπτό του Giacometti, το “The Chariot”, για το οποίο είχε δώσει 101 εκατ. δολάρια σε δημοπρασία του Sotheby’s.
Και όμως, παρότι πρόκειται για έναν πολύ γνωστό συλλέκτη και μία από τις πλουσιότερες προσωπικότητες της Wall Street, όταν θέλησε να παρακολουθήσει τη δημοπρασία μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης των Christie’s στη Νέα Υόρκη, ο υπάλληλος που είχε τοποθετηθεί στη βασική είσοδο του οίκου προφανώς δεν τον αναγνώρισε.
Ο Cohen θα περίμενε ότι οι πόρτες της αγοράς της τέχνης θα άνοιγαν διάπλατα για αυτόν, αλλά ο υπάλληλος επέμενε να του ζητά να επιδείξει το εισιτήριό του, αναγκάζοντας τον δισεκατομμυριούχο χρηματιστή να ψάχνει ξανά και ξανά τις τσέπες του για να το βρει.