Μεγάλο ενδιαφέρον και καλό αποτέλεσμα για τους ιμπρεσιονιστές του Sotheby’s
Πίνακες των Gustav Klimt, Kazimir Malevich και Edouard Manet εκτόξευσαν τη δημοπρασία ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης του οίκου Sotheby’s στο Λονδίνο στις 178,6 εκατ. στερλίνες (280,4 εκατ. δολάρια).
Το αποτέλεσμα της βραδιάς ήταν μέσα στις εκτιμήσεις του οίκου, και κατά 46% υψηλότερο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή δημοπρασία. Ρώσοι, Ασιάτες και Αμερικανοί αγοραστές έδωσαν μάχη για τα 50 κομμάτια που παρουσιάστηκαν, με αποτέλεσμα τα απούλητα έργα να είναι μόνο 8. Επτά έργα ξεπέρασαν τις 10 εκατ. στερλίνες. «Αποδείχθηκε ότι εάν έχεις καλό υλικό, δεν έχει σημασία το πού θα το πουλήσεις. Η αγορά είναι εντελώς παγκόσμια», εξηγεί η Daniella Luxembourg, που έχει γκαλερί στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο.
Οι συλλέκτες έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα έργα που ήταν «φρέσκα» στην αγορά. Η αντίστοιχη δημοπρασία του οίκου Christie’s, που έγινε μερικές ημέρες νωρίτερα, συγκέντρωσε λιγότερα από τα μισά έσοδα, με τον ίδιο αριθμό έργων.
Το κορυφαίο κομμάτι της βραδιάς ήταν το πορτρέτο του Klimt, «Bildnis Gertrud Loew (Gertha Felsovanyi)», χρονολογίας 1902, που δείχνει μία νεαρή γυναίκα με ένα διάφανο λευκό φόρεμα. Το έργο πουλήθηκε αντί 24,8 εκατ. στερλινών έπειτα από μία μάχη προσφορών διάρκειας 10 λεπτών, καταφέρνοντας να ξεπεράσει και την ανώτερη εκτίμηση των 18 εκατ. στερλινών. Αγοράστρια ήταν μία γυναίκα μέσα στην αίθουσα, η ταυτότητα της οποίας δεν έγινε γνωστή. «Είναι ένας εξαιρετικός πίνακας. Είναι ελκυστικός στους σημερινούς διεθνείς αγοραστές οι οποίοι ψάχνουν, πάνω από όλα, την ποιότητα του κομματιού», σημειώνει η Helena Newman, του Sotheby’s.
Το έργο του Max Liebermann «Zwei Reiter am Strand Nach Links (Two Riders on a Beach)», χρονολογίας 1901, πουλήθηκε αντί 1,9 εκατ. στερλινών, έναντι εκτίμησης στις 550.000 στερλίνες. Το “Suprematism, 18th Construction”, του Kazimir Malevich, από το 1915, πουλήθηκε αντί 21,4 εκατ. στερλινών.
Πρόκειται για ένα κομμάτι από την ίδια χρονιά με το θρυλικό έργο του καλλιτέχνη «Black Square», και πουλήθηκε στη δημοπρασία από τους κληρονόμους του, οι οποίοι κατάφεραν να το πάρουν πίσω από το Stedelijk Museum του Άμστερνταμ το 2008. Το “Le Bar aux Folies-Bergere», του Manet, χρονολογίας 1881, είχε εκτιμηθεί στα 15-20 εκατ. στερλίνες αλλά προσέλκυσε μόνο μία προσφορά, ύψους 15 εκατ. στερλινών.