Ο SERGIO MARCHIONNE ΠΟΝΤΑΡΕΙ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΑΛΟΓΑΚΙ ΤΟΥ MARANELLO»
Ίσως είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί το αλογάκι της Ferrari έχει τόσους φανατικούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, εάν δεν βρεθεί στο Μαρανέλο. Σε αυτή την πόλη των 17.000 κατοίκων, μέσα σε μια αμιγώς αγροτική περιοχή της κεντρικής Ιταλίας, ο ήχος της μηχανής των πανάκριβων αυτοκίνητων ακούγεται παντού. Και τα πάντα είναι αφιερωμένα σε αυτό το εικονικό ιταλικό brand.
Τα φανάρια σε όλη την πόλη είναι βαμμένα κόκκινα, ενώ ακόμα και οι σκουπιδοτενεκέδες γύρω από το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν το λαμπερό χρώμα που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Ferrari. Έξω από το εργοστάσιο βρίσκεται ένα εστιατόριο της Ferrari, το Ristorante Cavallino, όπου σερβίρεται κόκκινος αφρώδης οίνος της Ferrari. Απέναντι από το εργοστάσιο βρίσκεται ένα κατάστημα Ferrari και ένα μουσείο Ferrari. Και αρκετά πολυτελή ξενοδοχεία φιλοξενούν τους εύπορους θαυμαστές της Ferrari αλλά και τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, που συχνά πυκνά επιστρέφουν στην πόλη από όπου ξεκίνησαν όλα.
Αυτή η μανία με το brand είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, ελπίζει ότι με τη δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή του 10% των μετοχών της Ferrari στο χρηματιστήριο, η αποτίμηση της εταιρίας μπορεί να ξεπεράσει τα 11 δισ. δολάρια. Η Ferrari, που ιδρύθηκε το 1947 από τον Enzo Ferrari, απασχολεί 3.000 άτομα. Η μονάδα παραγωγής αντανακλά την πεποίθηση του ιδρυτή ότι τόσο τα αγωνιστικά όσο και όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Ferrari θα πρέπει να κατασκευάζονται μόνο σε ένα μέρος: Στο Μαρανέλο. «Όταν βλέπεις αυτό το εργοστάσιο, πιστεύεις ότι έχεις δει όλες τις Ferrari, γιατί όλες οι Ferrari κατασκευάζονται εδώ», λέει ο Stefano Lai, υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας. «Η Ferrari είναι σαν το κρασί. Δεν μπορείς να κατασκευάσει τη Ferrari εάν μεταφέρεις το εργοστάσιο σε άλλο μέρος».
Πραγματικά, το εργοστάσιο της Ferrari δεν μοιάζει με κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι μόνο οι χαρακτηριστικές λευκές και άσπρες στολές των εργαζομένων, με το κίτρινο logo της Ferrari. Τα πάντα εδώ είναι διαφορετικά, μέχρι και τον ήχο, που διαφέρει πολύ από τον τυπικό θόρυβο που ακούει κανείς σε μια πολύβουη γραμμή παραγωγής, στόχος της οποίας είναι να βγάλει όλο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα. Εδώ, το χτύπημα των σφυριών αντηχεί στο χώρο. Μικρές ομάδες εργάζονται με ησυχία και το τακτοποιημένο και καθαρό εργαστήριο επιβεβαιώνει τον αέρα του χειροποίητου που αποπνέει η κάθε Ferrari. Στην πραγματικότητα, όλα αυτά αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας που υιοθέτησε η εταιρεία πριν από 15 χρόνια, και την οποία ονομάζει “Formula One.” Όπως λέει, βάζει τον κάθε ένα εργαζόμενο στο κέντρο του εργοστασίου και προσπαθεί να δημιουργήσει τις καλύτερες συνθήκες εργασίας. Έτσι, υπάρχουν δύο μεγάλοι χώροι για φυτά και μικρά δέντρα στο μέσο της αίθουσας, ενώ στην τελευταία περιοχή συναρμολόγησης υπάρχουν πόρτες που ανοίγουν σε ένα εξωτερικό μονοπάτι, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί σε ένα μεγάλο κήπο. Όλα τα κτίρια έχουν παράθυρα από τα οποία μπαίνει το φως της ημέρας και οι εργαζόμενοι μπορούν να φύγουν από τις θέσεις τους, εάν έχουν ανάγκη μερικές στιγμές χαλάρωσης.
Πίσω από ό,τι κάνει η Ferrari κρύβεται μια δέσμευση να προστατευτεί η αξία της επιχείρησης. Το κυριότερο είναι ότι η εταιρεία κρατά τους όγκους παραγωγής της χαμηλούς, την ποιότητα υψηλή, ενώ απαγορεύει τις φωτογραφίες τόσο μέσα στο εργοστάσιο όσο ακόμα και στο μαγαζί με τα σουβενίρ!