Δεν είναι μόνο το πρόστιμο των 18 δισ., δεν είναι τα 6,5 δισ. ευρώ που θα κοστίσει η ανάκληση των 11 εκατομμυρίων «βρώμικων» VW/Audi, ούτε η ζημιά στις πωλήσεις (αποτελούν το 25%, τα ανακαλούμενα μοντέλα). Το σκάνδαλο της VW προκαλεί μια παγκόσμια κρίση, θυμίζοντας την κατάρρευση της Lehman Brothers, αλλά με… ρόδες. Γιατί, απειλείται άμεσα η γερμανική οικονομία, όπου 1 στις 6 θέσεις εργασίας σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο.
Η μετοχή της VW καταρρέει, με τις απώλειες να είναι τρομακτικές. Η μετοχή της έπεσε κατά 37% από το peak της, στις 16 Μαρτίου και έκλεισε με απώλεια 21% τη Δευτέρα. Οι απώλειες, εάν αναλογιστεί κανείς ότι την Παρασκευή η αξία της μετοχής της VW έκλεισε στα 162 ευρώ και τη Δευτέρα στα 128, (καθώς και με τον υπολογισμό ότι η συνολική αξία των μετοχών ανέρχεται στα 68 δισ. δολάρια), φτάνουν, μετά το Σαββατοκύριακο τα 15 δισεκατομμύρια! Μέσα σε δύο μόλις μέρες, η αξία της VW AG μειώθηκε κατά 30 δισ. ευρώ.
Τώρα, πτώση σημειώνουν και οι μετοχές της BMW -η οποία επίσης καταγγέλλεται για «ασυνέπεια» στις εκπομπές ρύπων, από γερμανικό περιοδικό- και της Daimler (Mercedes – Benz).
Στη δίνη του σκανδάλου παραπαίει ολόκληρη η Γηραιά Ήπειρος με τις αποκαλύψεις ότι η Γερμανία, η Γαλλία και η Βρετανία έκαναν λόμπι, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να δημιουργούν αυτοκίνητα με υψηλότερους ρύπους από τα επιτρεπόμενα όρια και τον Μισέλ Σαπέν να προαναγγέλλει έρευνα για όλες τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πτώση όμως σημειώνουν στα διεθνή χρηματιστήρια όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Πέρα από τις ευρωπαϊκές, ακόμα και οι ιαπωνικές, όπως η Mazda (-6,8%), Mitsubishi, Honda, Nissan, Toyota, ακόμα και οι κατασκευαστές ανταλλακτικών, όπως η NGK (φτιάχνει μπουζί). Μόνοι κερδισμένοι, ως τώρα, η FCA, η Ford, η GM, η Lexus…