Στην ανάκληση 11 εκατ. οχημάτων φαίνεται ότι προσανατολίζεται η Volkswagen, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο που ξέσπασε αφού παραδέχθηκε ότι παραποιούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.
Όπως αποκάλυψε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.
Η εταιρία θα ζητήσει από τους πελάτες «τις επόμενες ημέρες» να προχωρήσουν σε μετατροπές στα μοντέλα ντίζελ στα οποία έχει τοποθετηθεί το επίμαχο λογισμικό και θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο, είπε ο Ματίας Μίλερ σε χθεσινή κλειστή συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ.
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου να εκπονήσει σχέδιο, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολλή σκληρή δουλειά» είπε ο Μίλερ στο κείμενο της ομιλίας του, στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα».
Η Volkswagen έχει ήδη πει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda.