Συρρίκνωση παρουσίασαν τον Οκτώβριο οι πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς της Volkswagen στην Ευρώπη, καθώς αρχίζει να γίνεται εμφανής ο αντίκτυπος από το σκάνδαλο με την εκπομπή ρύπων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τη στιγμή που στον κλάδο καταγράφεται ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (European Free Trade Association) αυξήθηκαν κατά 2,7%, σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο, στα 1,14 εκατ. οχήματα.
Η επίδοση αυτή σηματοδοτεί τον 26ο συνεχή μήνα αύξησης στις χώρες αυτές, αλλά με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Ωστόσο, οι πωλήσεις στη Volkswagen, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μειώθηκαν κατά 0,8% τον περασμένο μήνα, ενώ το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά υποχώρησε στο 25,2%, από 26,1% που ήταν τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Μείωση πωλήσεων καταγράφηκε στις πιο προσιτές μάρκες της VW, με τις πωλήσεις της Seat να υποχωρούν κατά 11,2%, της Skoda κατά 2,9% και της Volkswagen κατά 0,4%. Ωστόσο, οι πιο ακριβές μάρκες Audi και Porsche συνέχισαν να καταγράφουν ανάπτυξη, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 3,5% και 13,3%, αντίστοιχα.
Η συνολική αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά τον περασμένο μήνα οφείλεται κυρίως στις γερμανικές μάρκες Daimler και BMW, που αυξήθηκαν κατά 20,9% και 12,8% αντίστοιχα, και στη Fiat Chrysler Automobiles, της οποίας το νέο Jeep Renegade και το Fiat 500X καταγράφουν υψηλές πωλήσεις. Συνολικά, οι πωλήσεις της Fiat Chrysler Automobiles αυξήθηκαν κατά 7,7%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις των γαλλικών PSA Peugeot Citroen και Renault σημείωσαν αντίστοιχα πτώση 1,5% και 0,4%, αντίστοιχα.