Πώς η επιχειρηματίας Victoria έφτασε να βγάζει περισσότερα από τον David
Όταν πριν από οκτώ χρόνια η Victoria Beck δημιούργησε το δικό της label ρούχων, με την πρώτη κολεξιόν να αποτελείται από 10 μόλις φορέματα, κανείς δεν την πήρε στα σοβαρά. Σήμερα, ο οίκος μόδας της βγάζει έσοδα 34 εκατ. στερλινών και η πρώην τραγουδίστρια των Spice Girls κερδίζει περισσότερα από το διάσημο σύζυγό της, David Beckham.
Και μάλιστα, η επιτυχία της –σχεδιαστική και επιχειρηματική- έρχεται σε μία εποχή που κορυφαίοι ανεξάρτητοι οίκοι μόδας τα βγάζουν δύσκολα πέρα, με αποτέλεσμα οι ασφυκτικές πιέσεις που δέχονται οι δημιουργικοί διευθυντές τους να οδηγούν τελευταία σε μια σειρά από ηχηρές παραιτήσεις από τους Dior, Lanvin και Alexander Wang.
Το label της Beckham, όμως, κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 9 εκατ. στερλίνες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, φτάνοντας να απασχολεί αυτή τη στιγμή 150 άτομα στο στούντιό του στο Λονδίνο, το γραφείο του στη Νέα Υόρκη και το τεράστια τριώροφο κατάστημά της στην Dover Street της βρετανικής πρωτεύουσας. Τα σχέδια της σχεδιάστριας περιλαμβάνουν ένα νέο κατάστημα στο Χονγκ Κονγκ μέσα στο 2016.
Μάλιστα, η Beckham κέρδισε τον τίτλο «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» από το περιοδικό Management Today για το 2014, ενώ τα ρούχα της κέρδισαν δύο British Fashion Awards και μία υποψηφιότητα για το βραβείο του σχεδιαστή της χρονιάς στη φετινή απονομή. Εκείνη και ο σύζυγός της έκατσαν στο ίδιο τραπέζι με δύο από τις ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας, τον Karl Lagerfeld και τη διευθύντρια της Vogue, Anna Wintour.
Η πρώτη προσπάθεια της Beckham μετά τη διάλυση των Spice Girls να μπει στο χώρο της μόδας έγινε όταν έβαλε το όνομά της πάνω σε μια σειρά από τζιν παντελόνια καθώς και σε γυαλιά ηλίου. Αρχικά, τα τζιν είχαν κεντημένες κορώνες στην πίσω πλευρά τους, αφού την εποχή εκείνη, η Beckham αποκαλούνταν και «Βασίλισσα του Beckingham Palace». Όμως, πολύ σύντομα, τόσο η ίδια όσο και η ομάδα της αντιλήφθηκαν ότι εάν ήθελαν να κερδίσουν ένα κομμάτι από την πίτα της luxury αγοράς, θα έπρεπε να είναι πιο διακριτικοί. Και έτσι, οι κορώνες εξαφανίστηκαν, με αποτέλεσμα η σειρά αυτή να αρχίσει να αναγνωρίζεται σιγά-σιγά από τους συντάκτες της μόδας σαν μια ποιοτική πρόταση.
Όσοι έχουν παρακολουθήσει τα βήματά της στις business της μόδας, αναγνωρίζουν ότι η πρώην τραγουδίστρια έχει την ικανότητα να ακούει και να μαθαίνει. Πρόσφατα έλεγε στην Telegraph: «Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε λίγη εποικοδομητική κριτική. Και εγώ μαθαίνω από αυτήν και βελτιώνομαι».
Μετά τα τζιν ήρθαν οι τσάντες, που με την πολυτέλεια που απέπνεαν κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή του χώρου. Όταν παρουσίασε την πρώτη pret a porter συλλογή της, μία σειρά από 10 φορέματα τα οποία έδειξε η ίδια στους συντάκτες μόδας της Νέας Υόρκης, η βιομηχανία την έπαιρνε ήδη στα σοβαρά.
Τα φορέματα –που είχαν παραχθεί, βέβαια, σε πολύ μικρές ποσότητες- ξεπούλησαν. Οι υπεύθυνοι παραγγελιών των καταστημάτων ήθελαν και άλλα και έτσι το label άρχισε να παράγει δύο πλήρεις κολεξιόν.
Βέβαια, η επιχείρησή της δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερη πρέσβειρα από την ίδια. Με κάθε βήμα της να καταγράφεται από τους φωτογράφους και το φαν κλαμπ της να την ακολουθεί εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, η Beckham είναι μία ζωντανή διαφήμιση των ρούχων της.