Το 2015 ήταν η χρονιά της και το 2016 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για αυτήν.
Ο λόγος για τη διευθύνουσα σύμβουλο της EasyJet, Carolyn McCall, που μέσα στην προηγούμενη χρονιά κέρδισε τον τίτλο του πιο αξιοθαύμαστου ηγέτη στο βρετανικό επιχειρείν καθώς και εκείνο του μάνατζερ της χρονιάς στα National Business Awards, τα βραβεία που ο ίδιος ο David Cameron περιέγραψε σαν «τα Όσκαρ για τις σπουδαιότερες βρετανικές επιχειρήσεις». Την Πρωτοχρονιά, της αποδόθηκε ο τίτλος της Δεσποσύνης, για τη συνεισφορά της στη βιομηχανία των αερομεταφορών.
Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι η χρονιά που πέρασε δεν έφερε τεράστιες δυσκολίες για τη γυναίκα που κάθεται στο τιμόνι της EasyJet εδώ και πέντε χρόνια.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους της Ευρώπης επλήγη, όπως και ολόκληρος ο κλάδος, από τα τρομοκρατικά χτυπήματα στην Αίγυπτο και το Παρίσι, που ήρθαν λίγους μήνες μετά από ένα ανάλογο χτύπημα στην Τυνησία.
Λίγα λεπτά αφότου πληροφορήθηκε για τη συντριβή του ρωσικού αεροπλάνου που ανατινάχθηκε μετά την απογείωσή του από τουριστικό θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας, η McCall βρέθηκε να οργανώνει μία επείγουσα εκκένωση της περιοχής. Η Βρετανίδα μάνατζερ δεν γνώριζε ακόμα τα αίτια της συντριβής, όμως ήξερε ότι η EasyJet είχε 4.500 επιβάτες στην περιοχή. Και έτσι, για δύο εβδομάδες έστελνε άδεια αεροπλάνα στο Σαρμ ελ Σέιχ, για να απομακρύνει τους πελάτες της που είχαν εγκλωβιστεί εκεί, αφότου η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε να αναστείλει όλες τις πτήσεις.
Εάν αναλογιστεί κανείς ότι λίγους μήνες νωρίτερα είχε προηγηθεί η συντριβή του αεροπλάνου της Germanwings, η McCall παραδέχεται ότι σε έξι μήνες απέκτησε μεγαλύτερη εμπειρία από ό,τι άλλα στελέχη αεροπορικών σε έξι χρόνια. Αλλά η θητεία της στην EasyJet την έριξε αμέσως στα βαθιά. Τον πρώτο καιρό κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια έκρηξη ηφαιστείου που έφερε τα πάνω – κάτω στις πτήσεις, καθώς και την απότομη αύξηση στις τιμές του πετρελαίου.
Αλλά μέσα από όλες αυτές τις δυσκολίες, και παρότι δεν είχε προηγούμενη εμπειρία στις αερομεταφορές (προήλθε από την Guardian Media Group), η McCall πιστώνεται με τη μεταμόρφωση της EasyJet, κάτι που αποτυπώνεται, άλλωστε, και στη χρηματιστηριακή πορεία της εταιρίας. Η μετοχή της αεροπορικής έχει εκτιναχθεί κατά 250% επί των ημερών της, καθώς η αγορά αναγνωρίζει ότι η νέα CEO αντιμετώπισε αποτελεσματικά προβλήματα, όπως η ακρίβεια των πτήσεών της.
Και από την άλλη, η McCall έπρεπε από την πρώτη στιγμή να αντιμετωπίσει τον πόλεμο του ιδρυτή της EasyJet, του Στέλιου Χατζηιωάννου, απέναντι σε όλους όσους πέρασαν από τη θέση του CEO τα τελευταία χρόνια. Ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας επέκρινε τις διοικήσεις της εταιρίας για τις αμοιβές τους, τα μερίσματα και την επέκταση του στόλου.
Οι σχέσεις του με την McCall έφτασαν στο χειρότερο σημείο τους το 2013, όταν εκείνη ανακοίνωσε τα σχέδιά της για μια μεγάλη παραγγελία αεροπλάνων, κάτι που αποτέλεσε κόκκινο πανί για τον Χατζηιωάννου, αφού ως μεγαλομέτοχος, ήθελε η EasyJet να εστιάσει περισσότερο στη βελτίωση των αποδόσεών της.
Τελικά, οι σχέσεις τους φαίνεται να έχουν αποκατασταθεί, εάν κρίνει κανείς ότι οι δυο τους εμφανίστηκαν χαμογελαστοί και καθισμένοι πλάι-πλάι πριν από λίγους μήνες, στην εκδήλωση για τα 20 χρόνια της EasyJet.