Η χρυσή εποχή του θρυλικού αεροπλάνου τζάμπο φαίνεται να οδεύει προς το τέλος της, καθώς η Boeing ανακοινώνει ότι μειώνει την παραγωγή του αεροσκάφους στο μισό.
Ο αμερικανικός γίγαντας της αεροναυπηγικής αποκάλυψε ότι η παραγωγή του τετρακινητήριου 747 θα πέσει από το Σεπτέμβριο στα μόλις έξι αεροπλάνα το χρόνο, αφού η ζήτηση μειώνεται.
Παρότι η ζήτηση για επιβατικά αεροσκάφη παραμένει ισχυρή, το τετρακινητήριο 747 δεν είναι τόσο αποδοτικό από πλευράς κόστους όσο τα δικινητήρια αεροπλάνα. Ως αποτέλεσμα, τα 747 έχουν σήμερα ζήτηση κυρίως ως εμπορικά, όμως, το τελευταίο διάστημα, η ζήτηση για μεταφορές φορτίων είναι μειωμένη.
Έτσι, η κίνηση της Boeing δεν αποτελεί έκπληξη για τους αναλυτές της βιομηχανίας, καθώς το κόστος της παραγωγής του 747 επισκιάζει πια τις πωλήσεις. Η αμερικανική εταιρία έχει αυτή τη στιγμή μόλις 20 παραγγελίες για αυτόν τον τύπο του αεροπλάνου, με τα περισσότερα να προορίζονται για τη μεταφορά φορτίων και δύο να έχουν παραγγελθεί για την αντικατάσταση των Air Force One του Αμερικανού προέδρου.
Βέβαια, η μείωση στην παραγωγή του 747 δεν σημαίνει ότι ο τύπος του αεροπλάνου θα εξαφανιστεί από τους ουρανούς. Άλλωστε, η Boeing έχει ήδη κατασκευάσει περισσότερα από 1.500 από αυτά. Όμως, και το ανταγωνιστικό A380 της Airbus, το μοναδικό άλλο τετρακινητήριο wide-body αεροπλάνο που βρίσκεται σε παραγωγή, δεν τα πηγαίνει καλύτερα, αλλά δυσκολεύεται να κερδίσει παραγγελίες, αφότου ξεκίνησε τα ταξίδια του, το 2007.
Σιγά-σιγά, οι τίτλοι τέλους γράφονται στην ιστορία του θρυλικού τζάμπο 747, το οποίο δημιουργήθηκε από μία ομάδα 50.000 εργαζομένων της Boeing στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Ήταν η εποχή της άνθησης των αερομεταφορών και οι αεροπορικές εταιρείες έψαχναν μεγαλύτερα αεροσκάφη. Η Boeing είχε μόλις χάσει ένα συμβόλαιο με τον αμερικανικό στρατό, για να κατασκευάσει αυτό που ήταν τότε το μεγαλύτερο τζετ φορτίων στον κόσμο, το C5-A. Και παρότι το 747 σχεδιάστηκε σαν ένα νέο αεροπλάνο, οι μηχανικοί του χρησιμοποίησαν κάποιες τεχνολογίες που είχαν ετοιμάσει για το C5, με κυριότερη εκείνη των κινητήρων.
Το 747 έκανε την πρώτη δοκιμαστική του πτήση του Φεβρουάριο του 1969 στο Έβερετ της Ουάσιγκτον, όπου βρίσκεται το τεράστιο εργοστάσιο της Boeing. Και για πρώτη φορά, ο κόσμος μπόρεσε να το δει να πετά στον ουρανό το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης 4 ωρών και 5 λεπτών από το Σιάτλ στη Νέα Υόρκη. Από τους 191 επιβάτες της ιστορικής εκείνης πτήσης, οι περισσότεροι ήταν δημοσιογράφοι. Τον επόμενο μήνα, η Pan American World Airways εγκαινίασε το 474 σε μια πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, που ήταν και το παρθενικό εμπορικό ταξίδι του.
Το 747 έφερε τις αερομεταφορές σε μια νέα εποχή, βοηθώντας τις αεροπορικές να μειώσουν το κόστος ανά επιβάτη και διευκολύνοντας τις υπερατλαντικές πτήσεις. Για πολλά χρόνια, οι Αμερικανοί πρόεδροι πετούσαν με τα Boeing 707 που είχαν κατασκευαστεί το 1962 και το 1972, αλλά ο George HW Bush έγινε ο πρώτος που πέταξε με το νέο μοντέλο: Ένα ειδικά εξοπλισμένο 747. Το πρώτο προεδρικό 747 παραδόθηκε το 1990 και κόστισε 410 εκατ. δολάρια. Το Air Force One, όπως συνηθίζεται να αποκαλούνται όλα τα αεροπλάνα που μεταφέρουν τον πρόεδρο των ΗΠΑ, μπορούσε να ανεφοδιαστεί στον αέρα και να πετά με ταχύτητα 560 μιλίων την ώρα.