ΟΙ FOLLOWERS ΚΡΙΝΟΥΝ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ
Όταν ο Brooklyn Beckham αποκάλυψε στο λογαριασμό του στο Instagram ότι θα ήταν ο φωτογράφος της διαφημιστικής καμπάνιας για το νέο άρωμα της Burberry, η βιομηχανία της μόδας ξεσηκώθηκε. Οι σχολιαστές έσπευσαν να κατακρίνουν την επιλογή του οίκου μόδας. Τι δουλειά έχει ο 16χρονος γιος του David και της Victoria Beckham να κάνει αυτή τη φωτογράφηση, αντί για έναν καθιερωμένο επαγγελματία του χώρου;
«Προσβολή για κάθε καλλιτέχνη», «παντελής έλλειψη σεβασμού για την κοινότητα των καλλιτεχνών» και «βαρέθηκα να βλέπω αυτές τις διασημότητες να αγοράζουν μια θέση παντού για τα παιδιά τους», ήταν μερικές από τις αντιδράσεις. Αλλά για τον επικεφαλής της Burberry, Christopher Bailey, ο λόγος για τον οποίο ο Brooklyn κέρδισε αυτή τη δουλειά δεν είναι οι διάσημοι γονείς του, αλλά τα 5,9 εκατ. των followers που έχει στο Instagram. «Ο Brooklyn έχει ένα πολύ καλό μάτι στη φωτογραφία και το Instagram είναι η ιδανική πλατφόρμα για να παρουσιάσει τη δουλειά του», είπε.
Η αλήθεια είναι ξεκάθαρη: Αυτό που έχει σήμερα σημασία στη βιομηχανία της μόδας δεν είναι το πόσο δικτυωμένος είναι κανείς ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα του χώρου, αλλά το πόσοι τον ακολουθούν στο Instagram, το Pinterest, το Facebook και το Twitter. Πολύ απλά, τα social media έχουν αλλάξει και αυτή τη βιομηχανία.
Αυτό είναι ήδη εμφανές στον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται τα μοντέλα για τις πιο περιζήτητες δουλειές. Η Kendall Jenner, που έγινε γνωστή σε όλο τον πλανήτη μέσω του ριάλιτι σόου Keeping Up with the Kardashians, θεωρείται το «απόλυτο Instagirl», αφού διαθέτει μια τεράστια βάση θαυμαστών στα social media.
Συγκεκριμένα, έχει 48 εκατ. followers στο Instagram και 15,3 εκατ. στο Twitter. Το γεγονός ότι κατάφερε να κερδίσει το πολύ επικερδές συμβόλαιο που την έκανε το πρόσωπο του γίγαντα των καλλυντικών Estee Lauder, ευθύνεται εξίσου στην ομορφιά και το ταλέντο της όσο και στο επίτευγμά της να είναι το μοντέλο με τους περισσότερους ακόλουθους στο Instagram.
Παρότι για τις επιχειρήσεις είναι πολύ δύσκολο να διαπιστώσουν εάν οι πωλήσεις τους συνδέονται με μία καμπάνια στα social media, εντούτοις, έχει διαπιστωθεί ότι οι εταιρίες που έχουν μεγαλύτερη παρουσία στο Instagram τείνουν να αυξάνουν τις online πωλήσεις τους γρηγορότερα από ό,τι ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, με μικρότερη δραστηριοποίηση στα κοινωνικά δίκτυα.
Και αυτό φέρνει την απόλυτη ανατροπή σε ό,τι γνώριζε έως τώρα η βιομηχανία της μόδας. Σύμφωνα με τον Digital IQ Index της L2, ο οποίος κατατάσσει τα brands της μόδας με βάση τα site τους, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ψηφιακό marketing και την παρουσία τους στα social media, ο αμερικανικός οίκος Tory Burch καταφέρνει να ξεπεράσει υπερδυνάμεις της πολυτέλειας, όπως τα brands Gucci, Hermes και Chanel. Σε αυτά τα νέα δεδομένα της αγοράς, ακόμα και ένας 16χρονος μπορεί να έχει τεράστια δύναμη. Οι «πίσω από τις κάμερες» φωτογραφίες από την καμπάνια της Burberry τις οποίες «ανέβασε» στο Instagram και στο Snapchat ο Brooklyn Beckham, είχαν 15 εκατ. views μέσα σε μόλις οκτώ ώρες.
Όχι και άσχημα εάν σκεφτεί κανείς ότι ο οίκος μόδας έχει από μόνος του περίπου 40 εκατ. followers σε 20 διαφορετικές πλατφόρμες social media.