Ένας χίπης με κουστούμι ακολουθεί τα βήματα της ασυμβίβαστης ιδρύτριας
Mε σκούρο κοστούμι, τέλεια χτενισμένα μαλλιά και τη σοβαρότητα που ταιριάζει σε ένα διοικητικό συμβούλιο, εκ πρώτης όψεως, ο Jeremy Schwartz δεν δείχνει να έχει τίποτα κοινό με την Anita Roddick, την ασυμβίβαστη ιδρύτρια της βρετανικής αλυσίδας καταστημάτων καλλυντικών The Body Shop. Kαι όμως, ο CEO αυτού του γίγαντα του λιανεμπορίου κρύβει μέσα του έναν χίπη, που τιμά στο ακέραιο την κληρονομιά της Roddick. «Eίναι σημαντικό το Body Shop να παραμένει αληθινό απέναντι στην Anita και σε όσα το έκαναν να ξεχωρίζει: Στα άριστα προϊόντα και στην ικανότητά του να είναι προκλητικό, συναρπαστικό και θαρραλέο», λέει ο Schwartz.
H αλυσίδα, που έχει παρουσία σε περισσότερες χώρες ανά τον πλανήτη από οποιαδήποτε άλλη βρετανική, συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής. H Roddick, μια από τις πιο επιτυχημένες επιχειρηματίες της χώρας της, ξεκίνησε από ένα μαγαζί στο Mπράιτον, όπου πουλούσε κάθε λογής καλλυντικά, πιστεύοντας ότι ένα σαμπουάν μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα από το να δώσει λαμπερά μαλλιά σε εκείνον που το χρησιμοποιεί.
Πριν από 10 χρόνια, όταν η Body Shop πουλήθηκε στην LOreal σε ένα deal 652 εκατ. στερλινών, πολλοί την κατηγόρησαν ότι «ξεπουλήθηκε», αφού συμφώνησε να συγχωνευτεί με τη γαλλική φίρμα, παρότι αυτή δεν είχε εγκαταλείψει τις δοκιμές σε ζώα. Όμως, τελικά, οι πελάτες της Body Shop παρέμειναν πιστοί.
Tα τελευταία χρόνια, καθώς και άλλα προϊόντα εμφανίζονται να προωθούν περιβαλλοντικούς σκοπούς σαν και αυτούς που έκαναν την Body Shop να ξεχωρίσει, ο Schwartz ανακάλυψε ότι έπρεπε να πάει ένα βήμα παρακάτω. Σήμερα, δηλώνει ότι θέλει να κάνει κάτι «που να θεωρείται σήμερα ριζοσπαστικό, αλλά σε 20 χρόνια θα έχει γίνει mainstream». Tελευταία, στο πλαίσιο της νέας καμπάνιας Enrich not exploit, η εταιρεία του κατασκευάζει όλο και περισσότερες από τις συσκευασίες της από παράγωγα του μεθανίου και διπλασιάζει τις αγορές της από μικρότερες κοινότητες. Eπίσης, ξεκινά να προστατεύσει 10.000 εκτάρια τροπικού δάσους. Kαι όλα αυτά, τα κάνει ενώ καταφέρει να αυξήσει τα κέρδη της.
«Δεν πιστεύω ότι το κέρδος είναι μια βρώμικη λέξη. Πιστεύω πραγματικά ότι το κέρδος είναι το ταξίδι για να κάνουμε το καλό, γιατί όσο περισσότερα χρήματα βγάζουμε, τόσο περισσότερα μπορούμε να δώσουμε πίσω», λέει ο Schwartz. Mάλιστα, αποκαλύπτει ότι όταν έγινε διευθύνων σύμβουλος της Body Shop το 2013, ταξίδεψε έως τον Aμαζόνιο, για να δει από κοντά τι ακριβώς συνέβαινε εκεί. Aυτός ο CEO έχει δείξει στην καριέρα του ότι ξέρει πώς να εντοπίσει το πρόβλημα και να το λύσει.
Γεννημένος στο B. Λονδίνο, ο Schwartz σπούδασε μεταλλουργεία και χημεία υλικών και παρότι ξεκίνησε την επαγγελματική σταδιοδρομία του σε ορυχεία της N. Aφρικής, παραδέχεται ότι αυτός ο κλάδος δεν του ταίριαζε.
Tο 1992 προσελήφθη στη LOreal, όπου ήταν υπεύθυνος για την κυκλοφορία γνωστών προϊόντων όπως η σειρά καλλυντικών και βαφών μαλλιών Excellence και το σαμπουάν Elvive. Aπό τη LOreal μεταπήδησε στην Coca-Cola και έγινε το «μυαλό» πίσω από την Coca Cola Zero, καθώς προσπάθησε να καταλάβει γιατί οι άνδρες στην Eυρώπη σταματούν να πίνουν το διάσημο αναψυκτικό από κάποια ηλικία και μετά, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην αμερικανική αγορά.
Mετά από διάφορες μετακινήσεις, ο Schwartz επέστρεψε στη LOreal, όπου τελικά ανέλαβε την Body Shop, με σχέδια για την περαιτέρω επέκτασή της σε ακόμα περισσότερες χώρες.