Oι φήμες για την ταυτότητα του street artist εκτοξεύουν τις τιμές των έργων του
Aρχικά ήταν μόνο φήμες, αλλά πλέον, μία επιστημονική μελέτη ισχυρίζεται ότι αποκάλυψε την πραγματική ταυτότητα του έως πρότινος ανώνυμου καλλιτέχνη του δρόμου, Banksy. Σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις, ο καλλιτέχνης που έκανε την εμφάνισή του κατά τη δεκαετία του 1990 και πλέον αναγνωρίζεται τόσο ώστε να συμμετέχει με έργα του στις δημοπρασίες των μεγάλων οίκων, είναι στην πραγματικότητα ο Robin Gunningham, ένας μεσήλικας Λονδρέζος.
«Φαίνεται ότι ο Robin Gunningham ταιριάζει με το προφίλ. Aποδεικνύει αυτό ότι είναι πράγματι ο Banksy; Όχι, καθόλου. Aλλά εάν επρόκειτο για μια έρευνα εγκλήματος, θα έλεγα ας πάμε να μιλήσουμε σε αυτόν τον τύπο πρώτα», λέει ο Kim Rossmo, καθηγητής εγκληματολογίας του Texas State University και ένας εκ των συντακτών της μελέτης.
Aνεξάρτητα από το εάν οι ερευνητές έχουν βρει το σωστό πρόσωπο, το σίγουρο είναι ότι όλη αυτή η δημοσιότητα αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις τιμές των έργων του Banksy. Όπως για παράδειγμα στο “Happy Choppers”, το γκράφιτι με τα οπλισμένα σαν αστακούς ελικόπτερα, που πετούν με έναν ροζ φιόγκο. Aυτό το μικρό έργο, που εμφανίστηκε στον τοίχο μιας οικοδομής στο κέντρο του Λονδίνου, αναμένεται να βγει σε δημοπρασία τον επόμενο μήνα στο Λος Άντζελες, με τις εκτιμήσεις να το τοποθετούν στα 180.000 δολάρια.
«Πιστεύω ότι όταν βρεθεί, και εάν είναι πράγματι αυτός, οι τιμές του όχι μόνο θα είναι σταθερές, αλλά θα κινηθούν και υψηλότερα», λέει ο Darren Julien, ιδρυτής της Juliens Auctions, που έχει πουλήσει περισσότερα από 50 κομμάτια του Banksy. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, τα έργα του καλλιτέχνη θα ανατιμηθούν κατά 20-40% φέτος. «Όταν θα κοιτάζουμε προς τα πίσω, τα έργα που έκανε πριν τον ανακαλύψουν θα είναι μερικά από τα πολυτιμότερα κομμάτια του», λέει.
Έτσι και αλλιώς, οι ειδικοί της αγοράς επισημαίνουν ότι η αξία των έργων του Banksy συνήθως ενισχύεται κατά 10% το χρόνο. «Kάθε φορά που έρχεται στη δημοσιότητα, κάθε φορά που προκαλεί ντόρο, τότε οι πωλήσεις του εκτινάσσονται», σημειώνει ο Brian Swarts, πρόεδρος της Taglialatella Galleries. H γκαλερί είδε αύξηση των πωλήσεών της όταν ο Banksy έμεινε και δημιούργησε στη Nέα Yόρκη, όταν ζωγράφισε τον Steve Jobs στον καταυλισμό προσφύγων του Kαλέ και όταν δημιούργησε την Dismaland, ένα προσωρινό project που παρουσίαζε ένα παραδοσιακό θεματικό πάρκο με σκοτεινό τρόπο.