Αποφασισμένος να την κάνει εμγάλη
Ο Elon Musk είναι τόσο αποφασισμένος να κάνει σπουδαία πράγματα με την εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του, ώστε συχνά κοιμάται σε έναν υπνόσακο, τον οποίο κρατά για κάθε ενδεχόμενο σε μία αίθουσα συσκέψεων, πλάι στη γραμμή παραγωγής της Tesla Motors, στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας.
Αφότου προσέλαβε τα καλύτερα μυαλά της βιομηχανίας για την εταιρία του, τώρα ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Model 3, με την ελπίδα ότι αυτή τη φορά θα τα πάει καλύτερα από ό,τι με το SUV Model X, το οποίο ανακλήθηκε λίγο αφότου είχαν αρχίσει οι παραδόσεις του στους αγοραστές.
Ο Musk εκτιμά ότι θα κατασκευάσει έως και 200.000 κομμάτια από το πιο προσιτό Model 3 στο δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η νεότερη από τις εισηγμένες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπολογίζει να κατασκευάσει περισσότερα από 80.000 αυτοκίνητα φέτος και να φτάσει στα 500.000 έως το 2018, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα από ό,τι σχεδίαζε αρχικά. Η ετήσια παραγωγή της θα έχει φτάσει έως και στο 1 εκατ. αυτοκίνητα έως τα τέλη της δεκαετίας, εκτιμά ο Musk.
Παρότι η Tesla έχει φτιάξει μοντέλα που ελκύουν τους καταναλωτές και εμπνέουν τους επενδυτές, ο ενθουσιασμός αυτός οδηγεί συχνά σε απογοητεύσεις, καθώς οι στόχοι και οι προθεσμίες της εταιρίας αναβάλλονται. Τώρα, ο Musk έχει ήδη περίπου 400.000 προ-παραγγελίες για το Model 3 και επιταχύνει τους χρόνους του εργοστασίου για να καλύψει τη ζήτηση. Η εταιρία του παρέδωσε μόλις 50.658 αυτοκίνητα το 2015.
«Η Tesla είναι αποφασισμένη να γίνει η καλύτερη βιομηχανία του κόσμου. Προσπαθούμε να βγάλουμε στους δρόμους όσο το δυνατόν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι είναι αυτό που μας περιορίζει; Η παραγωγή των αυτοκινήτων», είπε ο Musk σε μια τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. «Πρέπει να βρούμε την άκρη για αυτό το πράγμα: Πώς θα γίνουμε πάρα πολύ καλοί στο να κατασκευάζουμε μεγάλα, σύνθετα αντικείμενα».
Όπως αποκάλυψε ο Musk, η Tesla θα κάνει και άλλες προσλήψεις ειδικών της βιομηχανίας κατά τις επόμενες εβδομάδες και θα γίνει πιο αυστηρή με τους προμηθευτές της όταν δεν τηρούν τις προθεσμίες. Το τεράστιο εργοστάσιο της εταιρίας για την παραγωγή μπαταριών, που βρίσκεται υπό κατασκευή στη Νεβάδα, πρόκειται να βγάλει τις πρώτες του μονάδες στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
«Ο πενταπλασιασμός της παραγωγής στα επόμενα δύο χρόνια θα είναι δύσκολος και θα απαιτήσει κάποια πρόσθετα κεφάλαια, αλλά αυτός είναι ο στόχος μας και θα δουλέψουμε σκληρά για να τον πετύχουμε», έλεγε ο Musk σε πρόσφατη επιστολή προς τους επενδυτές της Tesla. Το 2018, το εργοστάσιο αυτοκινήτων της θα κατασκευάσει 100.000 με 150.000 Model S και Model X καθώς και άλλα 300.000 με 400.000 Model 3.
Όμως, η μετοχή της Tesla έχει χάσει το 7% της αξίας της από τις αρχές του έτους, καθώς η εταιρία εμφάνισε ζημιές 57 σεντς ανά μετοχή κατά το πρώτο τρίμηνο. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 1,6 δισ. δολάρια.
Και ενώ τα μεγέθη αυτά ήταν λίγο-πολύ σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς, αυτό που ανησυχεί τους αναλυτές είναι ότι η Tesla χάνει πολύτιμα στελέχη της, το τελευταίο διάστημα. Ο Greg Reichow, αντιπρόεδρος παραγωγής και ένα από τα πιο ακριβοπληρωμένα στελέχη της εταιρίας, όπως και ο Josh Ensign, αντιπρόεδρος μεταποίησης, ανακοίνωσαν ότι αποχωρούν, με την αγορά να συνδέει την κίνηση με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα στην παραγωγή.