Αγοραστές από την Ασία και τις ΗΠΑ εκμεταλλεύτηκαν την πτώση της στερλίνας για να «χτυπήσουν» έργα γνωστών καλλιτεχνών με «έκπτωση»
Όπως συνέβη και με τις χρηματαγορές, η αγορά της τέχνης ήταν τουλάχιστον νευρική τις τελευταίες δύο εβδομάδες, πριν από το ιστορικό δημοψήφισμα της Βρετανίας για την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αβεβαιότητα καθώς πλησίαζε η ημερομηνία της 23 Ιουνίου άφησε κάποιους πωλητές απρόθυμους να αποχωριστούν τα έργα τους. Τελικά, η πολιτική και οικονομική μεταβλητότητα που ακολούθησε το αποτέλεσμα υπέρ του Brexit, μπορεί να ακύρωσε κάποιες πωλήσεις, αλλά μάλλον ενθάρρυνε περισσότερες.
Ενώ ένας πίνακας του Gerhard Richter αξίας 14 εκατ. στερλινών (18,7 εκαρτ. δολαρίων) αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή από δημοπρασία των Christie’s και το μεγαλύτερο ακατέργαστο διαμάντι του κόσμου απέτυχε να βρει αγοραστή μέσω του Sotheby’s, αγοραστές από την Ασία και τις ΗΠΑ εκμεταλλεύτηκαν την πτώση της στερλίνας για να «χτυπήσουν» έργα γνωστών καλλιτεχνών με «έκπτωση», στις δημοπρασίες του Λονδίνου.
Στη δημοπρασία που έγινε για τα 250 χρόνια των Christie’s στο Λονδίνο, μόλις μία εβδομάδα μετά το Brexit, με έργα από τρεις αιώνες, τα έσοδα της βραδιάς ανήλθαν στα 99,5 εκατ. στερλίνες. Κορυφαίο κομμάτι ήταν ένα γλυπτό του Henry Moore που πουλήθηκε αντί 24,7 εκατ. στερλινών, έναντι εκτίμησης 20 εκατ. στερλινών, με αποτέλεσμα να σημειώσει νέο ρεκόρ για το Βρετανό γλύπτη.
Συνολικά, από τα 31 έργα που παρουσιάστηκαν, μόνο τέσσερα έμειναν απούλητα. Και δύο αποσύρθηκαν πριν ξεκινήσει η δημοπρασία.
Το έργο του Francis Bacon, “Version No. 2 of Lying Figure with Hypodermic Syringe”, χρονολογίας 1968, προσέλκυσε δύο ενδιαφερόμενους συλλέκτες και πουλήθηκε τελικά αντί 20,2 εκατ. στερλινών. Το κομμάτι είχε εμφανιστεί ξανά στην αγορά πριν από 10 χρόνια, όταν το 2006 είχε πουληθεί σε δημοπρασία του Sotheby’s αντί 15 εκατ. δολαρίων.
Ένα τοπίο του John Constable πουλήθηκε αντί 14,1 εκατ. στερλινών, ξεπερνώντας την εκτίμηση των 12 εκατ. Ο οίκος είχε δώσει στον πωλητή εγγύηση ελάχιστης τιμής για το έργο “View on the Stour near Dedham, full-scale sketch” και είχε βρει τρίτο εγγυητή για να αντισταθμίσει το ρίσκο.
Το μεγάλο θύμα της βραδιάς ήταν το κομμάτι του Lucian Freud “Ib and her Husband”, το οποίο είχε εκτιμηθεί στις 18 εκατ. στερλίνες, αλλά δεν προσέλκυσε ούτε μία προσφορά. Ο πωλητής το είχε αγοράσει αντί 19,4 εκατ. δολαρίων το 2007, στο αποκορύφωμα του προηγούμενου κύκλου της τέχνης, από τον οίκο Christie’s, στη Νέα Υόρκη.
Από την Έντυπη Έκδοση