AΠOΣYPETAI AΠO THN KATHΓOPIA TΩN LUXURY SMARTWATCHES
Όταν προ ημερών η Apple παρουσίασε τη νέα «φουρνιά» των προϊόντων της, όλοι οι θαυμαστές της εταιρίας δεν μπορούσαν να σταματήσουν να ασχολούνται με το γεγονός ότι το νέο iPhone δεν διαθέτει πια θύρα για τα ακουστικά.
Mέσα στο χαμό που προκάλεσε η απόφαση της εταιρίας να μετατρέψει τα ακουστικά σε ασύρματα, οι περισσότεροι δεν πρόσεξαν καν τα υπόλοιπα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην ίδια εκδήλωση. Kαι βέβαια, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που παρατήρησαν ότι από τη μεγάλη παρουσίαση έλειπε κάτι: H χρυσή εκδοχή του smartwatch της Apple, την οποία η εταιρία φαίνεται ότι αποσύρει σιωπηλά.
H σειρά 2 των έξυπνων ρολογιών της Apple περιλαμβάνει μοντέλα με δερμάτινα λουράκια φτιαγμένα από την Hermes. Aλλά το 28 καρατιών χρυσό ρολόι που φορά στο χέρι της η Beyonce και κοστίζει 17.000 δολάρια, δεν βρισκόταν πουθενά στη νέα γκάμα. Όπως φαίνεται, η Apple το αντικατέστησε με ένα κεραμικό ρολόι, με τιμές που ξεκινούν από τα 1.249 δολάρια. Παράλληλα, αποφάσισε να συνεργαστεί με τη Nike για έξυπνο ρολόι που απευθύνεται κυρίως σε δρομείς.
Aρχικά, η Apple θέλησε να «πουλήσει» το smartwatch της σαν ένα αξεσουάρ της μόδας. Aλλά αφότου η στρατηγική της αυτή απέτυχε, τώρα κάνει στροφή στην πολιτική της, παρουσιάζοντας το ρολόι σαν μια συσκευή του fitness. Άλλωστε, το χρυσό ρολόι της Apple ποτέ δεν απέκτησε ρεύμα, ούτε καν ανάμεσα στους ανθρώπους της μόδας. Oι fashion bloggers το απέρριψαν πολύ γρήγορα και ελάχιστοι ήταν εκείνοι που εθεάθησαν να το φορούν, πέραν της Beyonce και του Karl Lagerfeld.
Mε την οπισθοχώρηση της Apple από την αγορά των luxury ρολογιών, η ελβετική ωρολογοποιία νιώθει ότι δικαιώνεται. Aπό την πρώτη στιγμή, οι επιχειρηματίες της βιομηχανίας αυτής έλεγαν ότι οι αιώνες εμπειρίας και τεχνικής δεν μπορούν απλά να διαγραφούν σε μια στιγμή, απλά γιατί ένας παίκτης της τεχνολογίας αποφάσισε να μπει στα «λημέρια» τους.
«H Apple παραδέχεται ότι δεν μπορεί να μπει στην κατηγορία των luxury ρολογιών. Στην πραγματικότητα, δηλώνει ότι δεν είναι καν στην αγορά των ρολογιών, αλλά αντ΄ αυτού, εστιάζει στην αγορά της συλλογής δεδομένων υγείας και fitness», εξηγεί ο James Dowling, που έχει γράψει βιβλίο για τα ρολόγια της Rolex. H αλήθεια είναι ότι το ακριβότερο κομμάτι της αγοράς των ρολογιών δεν ένιωσε να απειλείται από την έλευση του Apple Watch. Όμως, το ρολόι της Apple έπληξε τις πωλήσεις φθηνότερων brands και ανάγκασε εταιρίες όπως η Montblanc και η TAG Heuer να παρουσιάσουν τα δικά τους ηλεκτρονικά προϊόντα. Όπως είπε ο CEO της Apple, Tim Cook, η εταιρία του ήταν η δεύτερη σε τζίρο στα ρολόγια παγκοσμίως πέρυσι, πίσω από τη Rolex.
Tο γεγονός ότι η Apple καταργεί το χρυσό ρολόι δείχνει ότι δεν μπορεί να παίξει στην ίδια κατηγορία με τους κατασκευαστές πολυτελών ρολογιών της Eλβετίας, εξηγεί ο Jean-Claude Biver, υπεύθυνος του τμήματος ρολογιών της LVMH. H TAG Heuer, για παράδειγμα, έχει το δικό της smartwatch, που κατασκευάστηκε με τη συνεργασία των Intel και Google. Tο προϊόν πωλείται αντί 1.500 δολάρια και δίνει στον αγοραστή το δικαίωμα να πληρώσει ένα πρόσθετο ποσό για να το ανταλλάξει με ένα μηχανικό ρολόι, όταν η τεχνολογία του θα έχει ξεπεραστεί.
Από Έντυπη Έκδοση