Αν δεν κλείσει συμφωνία με την ΕΕ
Από 4,5 δισ. στερλίνες έως ποσά πολλαπλάσια από αυτά θα είναι το κόστος για τη βρετανική οικονομία εάν το Ηνωμένο Βασίλειο οδηγηθεί στην έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς να έχει επιτύχει προηγουμένως κάποια ειδική εμπορική συμφωνία.
Ο υπουργός των Βρετανών για το Brexit, David Davis, παραδέχθηκε προ ημερών ότι μια έξοδος από την ΕΕ χωρίς συμφωνία ελεύθερου εμπορίου είναι πιθανή. Σε αυτή την περίπτωση, η Βρετανία θα αναγκαστεί να συνεχίσει το εμπόριό της με την υπόλοιπη Ευρώπη υπό τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Τώρα, κάποιοι ειδικοί φοβούνται ότι ακόμα και εάν το Λονδίνο επιχειρήσει να διαπραγματευτεί μια συμφωνία όσο καλύτερα μπορεί, θα είναι αδύνατο αυτή να κλείσει μέσα στο χρονοδιάγραμμα των δύο ετών που έχει δοθεί για το Brexit, αφότου ενεργοποιηθεί το Άρθρο 50 της Συνθήκης της Λισαβόνας.
Με βάση τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, οι Βρετανοί εξαγωγείς θα πληγούν από μια σειρά από φόρους στις εισαγωγές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των βρετανικών προϊόντων, που θα τα κάνει λιγότερο ελκυστικά στις ξένες αγορές και θα πλήξει όσες εταιρίες πραγματοποιούν μεγάλο μέρος των πωλήσεών τους στο εξωτερικό.
Οι εκτιμήσεις του Independent δείχνουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εταιρίες παραγωγής χημικών, μηχανημάτων και ρούχων θα πληγούν περισσότερο. Το 2015, το Ηνωμένο Βασίλειο εξήγαγε αγαθά αξίας 133 δισ. στερλινών προς την υπόλοιπη ΕΕ.
Εάν στις εξαγωγές αυτές εφαρμοστεί ο μέσος ευρωπαϊκός δασμός του 4,8%, τότε το κόστος για τη βρετανική οικονομία υπολογίζεται στις 4,5 δισ. στερλίνες τουλάχιστον. Ωστόσο, οι δασμοί είναι διαφορετικοί ανά προϊόν, και κυμαίνονται από το μηδέν στα φαρμακευτικά είδη έως το 11% στα παπούτσι και το 45% στον καπνό, κάτι που σημαίνει ότι κάποιοι κλάδοι της βρετανικής οικονομίας θα είναι πιο ευάλωτοι από άλλους.