Έληξε, με πωλήσεις που άγγιξαν σχεδόν τις 33 εκατομμύρια στερλίνες, δηλαδή περίπου 41,5 εκατ. δολάρια
Στη σειρά δημοπρασιών του οίκου Sotheby’s, που έβγαλε στο σφυρί περισσότερα από 130 έργα μοντέρνας και σύγχρονης βρετανικής τέχνης, τα οποία είχε διαλέξει μόνος του ο Bowie, έως και το τελευταίο κομμάτι κατάφερε να βρει αγοραστή, με τον ενθουσιασμό των συλλεκτών να ξεπερνά τις προσδοκίες.
Η έκθεση των έργων στο Λονδίνο προσέλκυσε 51.470 επισκέπτες, σπάζοντας το ρεκόρ των pre-sale εκθέσεων της βρετανικής πρωτεύουσας. Αλλά και οι δημοπρασίες του Sotheby’s προσέλκυσαν 1.750 bidders, με άλλους 1.000 να «χτυπούν» τα κομμάτια μέσω του ίντερνετ.
«Η προσωπική συλλογή τέχνης του David Bowie κατάφερε να συναρπάσει τις δεκάδες χιλιάδες των επισκεπτών της έκθεσης και τους χιλιάδες που πήραν μέρος στις δημοπρασίες», δήλωσε ο Oliver Barker, πρόεδρος του Sotheby’s Europe. Η συλλογή «προσέφερε μια φρέσκια ματιά μέσα στο δημιουργικό μυαλό μιας από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του πολιτισμού, της εποχής μας», πρόσθεσε.
Στη δημοπρασία παρουσιάστηκαν έργα των Damien Hirst, Henry Moore, Marcel Duchamp και άλλων. Ανάμεσα στα ακριβότερα κομμάτια ήταν ο πίνακας “Air Power” του Basquiat, εμπνευσμένος από το γκράφιτι, που πουλήθηκε αντί 7,09 εκατ. στερλινών, παρότι είχε εκτιμηθεί στις 2,5 με 3,5 εκατ. στερλίνες. Ο Bowie είχε αγοράσει το “Air Power” και έναν ακόμα πίνακα του καλλιτέχνη, ο οποίος πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών το 1988 σε ηλικία 27 ετών, λίγο πριν από την ταινία του 1996 “Basquiat”, στην οποία ο ίδιος ενσάρκωσε τον Andy Warhol.
Κατά τη δημοπρασία “White Glove”, οι μισοί από τους καλλιτέχνες που παρουσιάστηκαν σημείωσαν νέο ρεκόρ. Το έργο του Frank Auerbach “Head of Gerda Boehm” πουλήθηκε αντί του ποσού ρεκόρ για τον καλλιτέχνη των 3,8 εκατ. στερλινών. Ο Bowie είχε πει κάποτε για αυτό τον πίνακα: «Θεέ μου, ναι! Θέλω να ακούγομαι σαν αυτό τον πίνακα».
Σε συνέντευξή του στους New York Times το 1998, ο Bowie είχε πει: «Η τέχνη είναι το μοναδικό πράγμα που θέλησα ποτέ να έχω». Σύμφωνα με τους κληρονόμους του, ο μουσικός ήθελε να μοιράζεται τα έργα της συλλογής του και να στηρίζει τους καλλιτέχνες που ήταν μέρος του κόσμου του.
Από την έντυπη έκδοση