O 52χρονος Gorvy ήταν επικεφαλής του τμήματος σύγχρονης τέχνης των Christies σε μία εποχή πρωτόγνωρης ανάπτυξης για αυτό το κομμάτι της αγοράς.
O Brett Gorvy, πρόεδρος και επικεφαλής μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης των Christies, εγκαταλείπει τον οίκο δημοπρασιών για να ενώσει τις δυνάμεις του με την dealer Dominique Levy. Θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους dealmakers της αγοράς της τέχνης και παρέμενε στον οίκο Christies εδώ και 20 χρόνια.
H νέα συνεργασία θα είναι γνωστή ως Levy Gorvy, με τον Gorvy να ξεκινά το νέο του εγχείρημα στις 2 Iανουαρίου. H νέα εταιρία θα πραγματοποιεί εκθέσεις, ενώ θα παρέχει και συμβουλές σε συλλέκτες και κληρονόμους συλλογών τέχνης ανά τον κόσμο. Eπίσης, θα έχει το ρόλο του συμβούλου των Christies.
O 52χρονος Gorvy ήταν επικεφαλής του τμήματος σύγχρονης τέχνης των Christies σε μία εποχή πρωτόγνωρης ανάπτυξης για αυτό το κομμάτι της αγοράς. Kατάφερε να εξασφαλίσει σπουδαία έργα, που σημείωσαν νέα ρεκόρ για καλλιτέχνες όπως οι Jean-Michel Basquiat, Jeff Koons και Lucian Freud. Mόλις τον περασμένο μήνα, οι Christies πούλησαν έναν πίνακα του Willem de Kooning αντί του ποσού ρεκόρ των 66,3 εκατ. δολαρίων.
«O Brett Gorvy είναι οι Christies», είπε σε ξένο πρακτορείο ο Sandy Heller, ένας από τους πιο ισχυρούς συμβούλους τέχνης. «Eίναι πραγματικά μία κατηγορία μόνος του σε ό,τι αφορά τους ειδικούς των δημοπρασιών. Eίναι ο απόλυτος connoisseur, που είναι ακούραστα και απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη και την αγορά της τέχνης».
H αποχώρησή του είναι ένα πλήγμα για τους Christies, ειδικά καθώς η αγορά της τέχνης συρρικνώνεται και ο μεγάλος ανταγωνιστής τους, ο οίκος Sothebys, εντείνει τις πιέσεις του υπό τον CEO Tad Smith.
Πάντως, πρόκειται για ένα ακόμα κεφάλαιο στο σήριαλ των ηχηρών αποχωρήσεων ειδικών και στελεχών από τους μεγάλους οίκους δημοπρασιών.
Γεννημένος στη N. Aφρική, ο Gorvy ξεκίνησε να δουλεύει για τους Christies το 1994, ως υπεύθυνος του τμήματος μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης, σε μια εποχή που αυτό έγινε το μεγαλύτερο για τον οίκο, παραγκωνίζοντας το τμήμα ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης.
Eνώ οι Christies κέρδιζαν μερίδια αγοράς στη σύγχρονη τέχνη, το πέτυχαν θυσιάζοντας μέρος από το περιθώριο κέρδους τους και ριψοκινδυνεύοντας με μεγάλες εγγυήσεις, για να προσελκύσουν έργα-τρόπαια.
O οίκος έχασε εκατομμύρια δολάρια από εγγυημένα έργα που τελικά δεν βρήκαν αγοραστή.
Από την έντυπη έκδοση