Η Barclays ετοιμάζεται να ενημερώσει 7.000 πελάτες να κάνουν περισσότερο trading με την εταιρία ή αλλιώς να βρουν άλλη τράπεζα, στο πλαίσιο της πρόσφατης τάσης σε ολόκληρη τη βιομηχανία για «ξεσκαρτάρισμα» και μείωση της λίστας πελατών μόνο σε εκείνους που παράγουν σημαντικά κέρδη.
Η βρετανική τράπεζα άρχισε αυτό το μήνα να χρησιμοποιεί ένα σύστημα υπολογιστών που ονομάζεται Flight Deck και το οποίο κατατάσσει κάθε πελάτη της μονάδας trading σύμφωνα με τις αποδόσεις που παράγει επί του κεφαλαίου της εταιρίας. Αυτό επιτρέπει στην Barclays να δώσει προτεραιότητα στις πιο προσοδοφόρες σχέσεις της και να εγκαταλείψει εκείνες που την τραβάνε πίσω.
Το Bloomberg επισημαίνει πως από το 2014 και μετά, η τράπεζα έχει απορρίψει 17.000 πελάτες, καθώς οι αυστηρότεροι κανόνες για τα κεφάλαια καθιστούν τις συναλλαγές με πολλές μικρότερες εταιρίες, λιγότερο κερδοφόρες. Το νέο σύστημα έχει εντοπίσει ακόμη 7.000 πελάτες που μπορεί να χρειαστεί να εγκαταλειφθούν.
Οι παγκόσμιες επενδυτικές τράπεζες εξαλείφουν τον τελευταίο καιρό τους δεσμούς τους με μικρότερους πελάτες και βιάζονται να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη συνεργασία με τους κορυφαίους fund managers του κόσμου, καθώς οι νέοι κανόνες έχουν ωθήσει ολόκληρη τη βιομηχανία να αναδιαμορφώσει τον παραδοσιακό τρόπο που προσεγγίζει τα έσοδα.
Τράπεζες από τη Citigroup μέχρι την HSBC Holdings δημιουργούν πιο μικρές και αυστηρές λίστες, παρέχοντας αφειδώς την προσοχή τους σε ελάχιστους κορυφαίους διαχειριστές χρήματος και δαπανώντας λιγότερο χρόνο στους λιγότερο ενεργούς παίκτες.