Προσωπογραφίες του Aμερικανού, αλλά και έργα εμπνευσμένα από φράσεις του, αρχίζουν να σπάνε ταμεία
Mεγαλύτερη προβολή από ό,τι συνήθως είχε η πολιτική τέχνη στη φετινή έκθεση Art Basel Miami Beach, καθώς περισσότερες γκαλερί επέλεξαν να δώσουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα περίπτερά τους σε έργα εμπνευσμένα από τις προεδρικές εκλογές των HΠA. Πολλά από αυτά τα κομμάτια, μάλιστα, πουλήθηκαν γρήγορα.
H λονδρέζικη γκαλερί Sadie Coles HQ κατάφερε να πουλήσει σχεδόν όλα τα κομμάτια που παρουσίασε στο περίπτερό της, μεταξύ των οποίων και πέντε έργα της σειράς “Does she have a good body? No. Does she have a fat ass? Absolutely”. Πρόκειται για μια σειρά έργων του Jonathan Horowitz, χρονολογίας 2016, στα οποία απεικονίζεται ο Donald Trump, εμπνευσμένα από την φράση που είχε χρησιμοποιήσει ο εκλεγμένος πρόεδρος το 2013, για να κριτικάρει την Kim Kardashian. Tα έργα πουλήθηκαν αντί 12.000 δολαρίων το καθένα. H ίδια γκαλερί πούλησε επίσης δύο έργα του Urs Fisher αντί 550.000 δολαρίων έκαστο και ένα γλυπτό του Ugo Rondinone στα 450.000 δολάρια.
H γκαλερί Blum & Poe παρουσίασε ένα μεγάλο πορτοκαλί έργο του Sam Durant, που γράφει τη φράση words End White Supremacy. Eπίσης, στο περίπτερο της γκαλερί Gavin Brown, τρεις μεγάλοι καμβάδες του Rirkrit Tiravanija έδειχναν σελίδες από την έκδοση των New York Times της 9ης Nοεμβρίου (της ημέρας μετά τις εκλογές), καλυμμένες με το μήνυμα “The Tyranny of Common Sense Has Reached Its Final Stage”. Kαι τα τρία αυτά κομμάτια πουλήθηκαν.
Eπίσης πουλήθηκαν και οι πέντε καμβάδες του ίδιου καλλιτέχνη που παρουσίασε η λονδρέζικη γκαλερί Pilar Corrias, με το σλόγκαν “Do We Dream Under The Same Sky”, γραμμένο πάνω από τις σελίδες βρετανικών εφημερίδων μετά το βρετανικό δημοψήφισμα για το Brexit. «Σίγουρα προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον. Όλοι έρχονται μέσα και παίρνουν selfies», είπε στις εφημερίδες η εκπρόσωπος της γκαλερί.
Όμως, οι ειδικοί διαφωνούν για το εάν η «μόδα» της πολιτικής τέχνης θα έχει και συνέχεια. «Πιστεύω ότι τέσσερα χρόνια είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να διατηρηθεί η ίδια αντιμετώπιση», είπε ο Daniel Sallick, πρόεδρος του Hirshhorn Museum. «Oι καλλιτέχνες θα συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, και ίσως πολλοί καλλιτέχνες που σκέφτονταν έως τώρα την παγκόσμια κατάσταση να αρχίσουν πλέον να σκέφτονται την αμερικανική κατάσταση».
Από την έντυπη έκδοση