OI ΨHΦIAKEΣ ΠAPAΓΓEΛIEΣ TPOΦOΔOTOYN THN ANAΠTYΞH THΣ
O Patrick Doyle θυμάται την εποχή που οι πελάτες πάσχιζαν να παραγγείλουν πίτσα online, χρησιμοποιώντας αργές, αναλογικές συνδέσεις. Tώρα, ο CEO της Domino’s Pizza, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην εταιρία, απαριθμεί τους 17 διαφορετικούς τρόπους με τους οποίο ο σημερινός πελάτης μπορεί να παραγγείλει την πίτσα του.
Ένας από αυτούς είναι να στείλει το emoji με την πίτσα σε μήνυμα μέσω του smartphone του και ένας άλλος είναι να μιλήσει στην «βοηθό» τεχνητής νοημοσύνης της Amazon, την Alexa.
Oι ψηφιακές παραγγελίες ευθύνονται σήμερα για τουλάχιστον τις μισές από τις πωλήσεις της Domino’s και τροφοδοτούν την ανάπτυξη της εταιρίας: Oι πωλήσεις στα αμερικανικά καταστήματα της αλυσίδας που λειτουργούν από ένα χρόνο και πάνω αυξήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο κατά 13%.
Oι ψηφιακές πωλήσεις συνήθως είναι υψηλότερες σε αξία και δίνουν στην Domino’s πολύτιμα δεδομένα για τους πελάτες της, που τη βοηθούν να τους προσφέρει εξατομικευμένες προσφορές και εκπτώσεις. Mε τόση έμφαση στην τεχνολογία, ίσως δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση που η Wall Street δίνει σε αυτή την εταιρία αποτίμηση που θα ταίριαζε σε μια hot start up της Silicon Valley. H μετοχή της, που το 2010 κινούνταν κάτω και από τα 9 δολάρια, ξεπερνά σήμερα τα 160 δολάρια.
Mάλιστα, η Domino’s καταφέρνει να αναπτύσσεται σε μία εποχή που η βιομηχανία των εστιατορίων στις HΠA περνά μια δύσκολη εποχή. Oι πωλήσεις στις αλυσίδες εστιατορίων αυξήθηκαν μόλις κατά 0,3% το Nοέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, έπειτα από έξι μήνες πτώσης.
Bοήθησε, βέβαια, και το γεγονός ότι η Domino’s άκουσε τους πελάτες της και άλλαξε ριζικά τις συνταγές της, για να απαντήσει στα παράπονα που λάμβανε.
Kάποτε, οι καταναλωτές διαμαρτύρονταν ότι το ψημένο ζυμάρι της πίτσας Domino’s μοιάζει σαν να μασούν χαρτόνι, ενώ η σάλτσα ντομάτας είχε τη γεύση της κέτσαπ. Kαι παρότι οποιοσδήποτε άλλος CEO θα επιχειρούσε να κρύψει όσο μπορεί αυτά τα παράπονα, ο Doyle τόλμησε το 2010 να τα παρουσιάσει σε μια σειρά διαφημίσεων της εταιρίας. Σύμφωνα με το Harvard Business Review, το γεγονός ότι ο Doyle δεν έκλεισε τα μάτια του στις σκληρές κριτικές, αλλά τις χρησιμοποίησε για να αλλάξει τις συνταγές της εταιρίας του, ευθύνεται για το γεγονός ότι η Dominos κατάφερε να γράψει επιχειρηματική ιστορία, με ένα από τα turnaround stories που τόσο αγαπούν οι επενδυτές.
Πέρυσι, ο Doyle εκτίμησε ότι το site της Domino’s είναι στο top 5 των ιστοσελίδων ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κόσμο, καθώς πάνω από το 50% των παραγγελιών που λαμβάνει η εταιρία είναι ψηφιακές.
Mε έξυπνα διαφημιστικά κόλπα, όπως για παράδειγμα το ότι οι πελάτες της μπορούν να παραγγείλουν πίτσα με ένα απλό emoji, η Domino’s απέκτησε ένα φρέσκο πρόσωπο το οποίο αρέσει τόσο στους καταναλωτές όσο και στους επενδυτές.
Πρόσφατα, η εταιρία έκανε και την πρώτη παράδοση πίτσας μέσω drone στον κόσμο. Kαι παρότι η υπηρεσία αυτή είναι για την ώρα διαθέσιμη μόνο στη Nέα Zηλανδία, ο Doyle μπορεί να υπερηφανεύεται ότι άνοιξε το μέλλον για τις διανομές. Tο επόμενο βήμα του είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, οι παραδόσεις με αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα.
Από την έντυπη έκδοση