UBER: ΠΩΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ
H Uber ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στο όνειρό της, αυτό ενός μέλλοντος όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται χωρίς οδηγό. Και έκανε αυτό το βήμα με λίγη βοήθεια, από ένα νέο συνεργάτη της. Η εταιρία πίσω από τη διάσημη εφαρμογή για ταξί ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα τη συνεργασία με την Daimler. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να κατασκευάσει αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία θα λειτουργούν στο δίκτυο μεταφορών της Uber.
Είναι η πρώτη φορά που μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία συμφωνεί να παρέχει τα δικά της αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα –τα οποία θα κατασκευαστούν εξ ολοκλήρου στα εργοστάσια της Daimler, χωρίς τη βοήθεια της Uber- μόνο και μόνο για να λειτουργήσουν στο δίκτυο της εφαρμογής για ταξί.
Η συμφωνία δεν είναι αποκλειστική και η Daimler διατηρεί το δικαίωμα να κατασκευάσει αυτόνομα αυτοκίνητα και για τους ανταγωνιστές της Uber. Από την άλλη πλευρά, η Uber μπορεί να συνεργαστεί με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στο πλαίσιο της «ανοικτής πλατφόρμας» για κούρσες, που ετοιμάζει. Βέβαια, και οι δύο εταιρίες αναγνωρίζουν ότι η ημέρα που ο καθένας μας θα καλεί ένα ταξί μέσω της εφαρμογής στο smartphone του και αυτό θα σταματά μπροστά του χωρίς κάποιον οδηγό πίσω από το τιμόνι, απέχει ακόμα αρκετά. Για την ακρίβεια, τα πρώτα αυτοοδηγούμενα οχήματα της Daimler θα μπουν στο δίκτυο της Uber «κατά τα επόμενα χρόνια», όπως ανακοινώθηκε. Ωστόσο, η Uber κατάφερε να κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τον τελικό της στόχο, που δεν είναι άλλος από το να αφαιρέσει από την «εξίσωση» των ταξί το κόστος του οδηγού. Εάν ρίξει το κόστος μιας κούρσας τόσο πολύ, σκέφτεται η αμερικανική start up, τότε κανένας δεν θα χρειάζεται πια να έχει το δικό του αυτοκίνητο. Το να καλεί ένα ταξί μέσω του smartphone του για να τον μεταφέρει στον προορισμό του θα είναι όχι μόνο ευκολότερο, αλλά και φθηνότερο.
«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Daimler είναι σημαντικοί για τη στρατηγική μας, γιατί η Uber δεν διαθέτει εμπειρία στην παραγωγή αυτοκινήτων. Και στην πραγματικότητα, είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις αυτοκίνητα», δήλωσε ο CEO της Uber, Travis Kalanick. «Μπορούμε να συνδυάσουμε το δίκτυο για κούρσες της Uber με τα πρώτης τάξης οχήματα εταιριών όπως η Daimler, ώστε οι χρήστες της Uber να έχουν μια σπουδαία εμπειρία όταν μετακινούνται στις πόλεις τους».
Η Uber έχει και στο παρελθόν συνεργαστεί με αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να κατασκευάσουν από κοινού αυτόνομα οχήματα. Η εταιρία δούλεψε με την Volvo για την κατασκευή του XC90, ενός αυτοοδηγούμενου τζιπ που σήμερα δοκιμάζεται στους δρόμους του Πίτσμπουργκ, κοντά στα κεντρικά γραφεία του τμήματος μελετών της Uber για τις τεχνολογίες αυτονομίας. Επίσης, εξόπλισε με αισθητήρες και κάμερες ένα στόλο από αυτοκίνητα Ford Fusion, για να τους δώσει δυνατότητες αυτονομίας.
Βέβαια, παρά τους πολλούς αισθητήρες και τους επεξεργαστές τους, τα αυτόνομα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν ακόμα πολλά προβλήματα στις πραγματικές συνθήκες των δρόμων. Αυτό δεν απέτρεψε και τη Lyft, που είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Uber στην αμερικανική αγορά, να συνεργαστεί στενά με τη General Motors, για την παραγωγή του δικού της στόλου αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων. Αλλά και η Google έκλεισε συμφωνία πέρυσι με την Fiat Chrysler, για τη συνεργασία των δύο εταιριών στα αυτόνομα οχήματα.
Από την Έντυπη Έκδοση