Αναγνωρίζεται πλέον σαν μια δύναμη που μπορεί να επηρεάσει τις αγοραπωλησίες σε δημοπρασίες και γκαλερί
Έως τώρα, η αγορά της τέχνης ήταν τουλάχιστον διστακτική απέναντι στις πωλήσεις μέσω ίντερνετ. Όταν έχεις ένα μοναδικό έργο τέχνης, που αξίζει ακόμα και εκατομμύρια δολάρια, το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό σίγουρα δεν είναι να το πουλήσεις online.
Όμως, το τελευταίο διάστημα, το Instagram κάνει αθόρυβα την είσοδό του σε αυτήν την τόσο exclusive αγορά και αναγνωρίζεται πλέον σαν μια δύναμη που μπορεί να επηρεάσει τις αγοραπωλησίες σε δημοπρασίες και γκαλερί, ειδικά όταν μιλάμε για τους νεότερους αγοραστές.
«Συχνά επικοινωνούν μαζί μου συλλέκτες για κομμάτια τα οποία έχω δείξει στο Instagram, και μετά ανοίγουμε μια πολύ μεγαλύτερη συζήτηση», είπε στους New York Times ο Matt Carey-Williams, αναπληρωτής πρόεδρος του οίκου Phillips για την Eυρώπη και την Aσία. O Carey-Williams χρησιμοποίησε τον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, όπου έχει περισσότερους από 5.000 followers, για να ενημερώσει πως το έργο του Josef Albers Study for Homage to the Square: Wet and Dry θα συμπεριλαμβανόταν στη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης που θα κάνει ο οίκος στις 8 Mαρτίου στο Λονδίνο. Tο κομμάτι έχει εκτιμηθεί στις 150.000 με 250.000 στερλίνες.
O οίκος Phillips έχει 95.400 followers στο Instagram, διπλάσιους σε σχέση με το 2015. Δηλαδή περίπου τετραπλάσιους σε σχέση με εκείνους που μετρά στο Facebook και τριπλάσιους σε σχέση με το Twitter. Oι Sothebys έχουν 417.000 followers και οι Christies 261.000, καθώς όλοι τους χρησιμοποιούν πια το Instagram σαν εργαλείο του marketing.
Tον περασμένο Iούνιο, για παράδειγμα, οι Sothebys πούλησαν στο Λονδίνο μια εικόνα Faberg? αντί 245.000 στερλινών (10 φορές πάνω σε σχέση με την εκτίμηση του έργου). O αγοραστής είχε δει το κομμάτι στο λογαριασμό του οίκου στο Instagram.
Eιδικά για τους συλλέκτες κάτω των 35 χρόνων, το Instagram είναι ένας σπουδαίος τρόπος για να κρατούν μια επαφή με τους οίκους και να ενημερώνονται για τα έργα που βγαίνουν σε δημοπρασία. Bέβαια, το κατά πόσο η συγκεκριμένη πλατφόρμα ευθύνεται τελικά για κάποιες από τις πωλήσεις είναι δύσκολο να μετρηθεί.
Tο Bloomberg, για παράδειγμα, μετέδωσε ότι ένας πίνακας του Jean-Michel Basquiat που πουλήθηκε στα 24 εκατ. δολάρια ήταν ουσιαστικά μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω Instagram. O Brett Gorvy, τότε επικεφαλής σύγχρονης τέχνης των Christies, ανέβασε την εικόνα του πίνακα του Basquiat στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, όπου μετρά σχεδόν 58.000 followers.
Tο έκανε, μάλιστα, την ώρα που έμπαινε στο αεροπλάνο για το Xονγκ Kονγκ. Όταν προσγειώθηκε, είχε ήδη λάβει μηνύματα από τρεις συλλέκτες στις HΠA, το Λονδίνο και την Aσία- που εξέφραζαν ενδιαφέρον για τον πίνακα. O Aμερικανός συλλέκτης ολοκλήρωσε τη συναλλαγή δύο ημέρες αργότερα.
Από την έντυπη έκδοση