Σε συνομιλίες που μπορεί να οδηγήσουν στην εξαγορά των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της GM από την PSA βρίσκονται η General Motors και ο γαλλικός όμιλος PSA.
Στην περίπτωση που η PSA, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Peugeot, Citroen και DS, εξαγοράσει τις εταιρίες Opel και Vauxhall της GM θα αποκτήσει μερίδιο 16,3% στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων και θα βρεθεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης από την γαλλική ανταγωνίστριά της Renault και πίσω από τη γερμανική Volkswagen.
Η όποια συμφωνία θα πρέπει να ξεπεράσει οικονομικά, κλαδικά και πολιτικά εμπόδια. Χθες το γερμανικό συνδικάτο IG Metall προειδοποίησε ότι εάν οι εταιρίες συζητούν την πώληση της Opel χωρίς τη συμμετοχή του συνδικάτου, αυτό θα ήταν «μια άνευ προηγουμένου παραβίαση όλων των γερμανικών και ευρωπαϊκών δικαιωμάτων συνδιαχείρισης».
Η υπουργός Οικονομίας Μπριγκίτε Τσίπρις δήλωσε ότι είναι απολύτως απαράδεκτο το γεγονός ότι διεξήχθησαν συνομιλίες για την εξαγορά της ευρωπαϊκής μονάδας Opel της GM από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA χωρίς να έχει ζητηθεί η συνδρομή του συμβουλίου των εργαζομένων ή της τοπικής κυβέρνησης.
Όπως επισημαίνει το Reuters, δεν είναι σαφές το τίμημα που ενδεχομένως να ζητήσει η GM για τη ζημιογόνα ευρωπαϊκή της μονάδας ή τη δομή που θα μπορούσε να λάβει μια συμφωνία.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors Μέρι Μπάρα και ο πρόεδρος Νταν Άμαν βρίσκονται στα κεντρικά γραφεία της Opel στο Ρούσελχαϊμ της Γερμανίας, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Opel.
Η PSA και η GM ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν την πιθανή εμβάθυνση στρατηγικών πρωτοβουλιών, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης της Opel στη γαλλική εταιρία.
Το γερμανικό μηνιαίο περιοδικό Manager Magazin ανέφερε ότι η Μπάρα και ο Άμαν επισκέπτονται την Opel για να ενημερώσουν τη διοίκηση εκεί για τις συνομιλίες με την PSA. Το περιοδικό ανέφερε επίσης ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Καρλ-Τόμας Νόιμαν εργάζεται παράλληλα σε ένα πλάνο να μετατρέψει την Opel σε μια εταιρία ηλεκτρονικών οχημάτων έως το 2030.