Την έναρξη του τρίτου γύρου αιτήσεων για χρηματοδοτήσεις έργων που αφορούν την εξάσκηση ψηφιακής δημοσιογραφίας και υποστηρίζουν την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, ή ακόμα και την αλλαγή του τρόπου που αξιοποιείται η νέα πληροφόρηση στο ψηφιακό περιβάλλον, ανακοίνωσε η Google.
Ειδικότερα, το 2016 το Ταμείο Καινοτομίας της Google “Digital News Initiative” (DNI), η πρωτοβουλία των 150 εκατ. ευρώ με σκοπό την στήριξη της καινοτομίας στην Ευρωπαϊκό Δημοσιογραφικό Κλάδο, προσέφερε 51 εκατομμύρια ευρώ σε 251 φιλόδοξα έργα ψηφιακής δημοσιογραφίας σε 27 χώρες. Σήμερα, όπως ανακοινώθηκε, η Google ανοίγει το Ταμείο για τον τρίτο γύρο αιτήσεων, οι οποίες θα γίνονται αποδεκτές μέχρι τις 20 Απριλίου.
Το Ταμείο, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, σχεδιάστηκε για να παρέχει βραβεία χωρίς δεσμεύσεις σε αυτούς που αναζητούν τον χώρο και τα χρήματα να πειραματιστούν. Με το Ταμείο DNI, η εταιρεία θέλει να δώσει σε νέες προσεγγίσεις τη δυνατότητα του πειραματισμού και της ανάπτυξης.
Για να υπάρξει χρόνος στους επίδοξους αιτούντες να προετοιμαστούν, ο φετινός γύρος αιτήσεων θα είναι ανοιχτός για τις επόμενες 6 εβδομάδες, με καταληκτική ημερομηνία την 20η Απριλίου.
Η πρόσκληση αφορά έργα που φέρνουν φρέσκο τρόπο σκέψης στην πρακτική της ψηφιακής δημοσιογραφίας, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, ή ακόμα και την αλλαγή του τρόπου που χρησιμοποιούνται και καταναλώνονται τα νέα στο ψηφιακό περιβάλλον. Η εστίαση από την Google σε αυτόν το τρίτο γύρο του DNI βρίσκεται στην ανάδειξη και δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων και την εύρεση νέων πιθανών εσόδων για τον κλάδο.
Το Digital News Initiative, που ξεκίνησε σαν συνεργασία ανάμεσα στην Google και μερικών Ευρωπαϊκών Δημοσιογραφικών Οργανώσεων, έχει αναπτυχθεί σε ένα οικοσύστημα πάνω από 180 συμμετεχόντων, οι οποίοι εργάζονται από κοινού για να στηρίξουν την υψηλής ποιότητας δημοσιογραφία μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία. Μέρος αυτής της συνεργασίας είναι το έργο ανοιχτού κώδικα “Accelerated Mobile Pages” που αφορά σελίδες κινητών και ο εξειδικευμένος YouTube Player για Εκδότες, που χρησιμοποιείται από τους μεγαλύτερους ενημερωτικούς ιστοτόπους στην Ευρώπη. Η πρωτοβουλία DNI είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στον κλάδο ψηφιακής Δημοσιογραφίας της Ευρώπης, είτε είναι μικρή ή μεγάλη, νεοφυής ή υφιστάμενη επιχείρηση.
Χρονοδιάγραμμα
Στις 07/03/2017: Ανοίγει ο μηχανισμός υποβολής αιτήσεων, στις 20/04/2017 είναι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων, στις 27/06/2017 το τρίτο συμβούλιο συνεδριάζει και στις 05/07/2017 ανακοινώνονται τα χρηματοδοτούμενα έργα
Πώς λειτουργεί το Ταμείο
Έργα
Αναζητούνται έργα που επιδεικνύουν νέο τρόπο σκέψης στην εφαρμογή της ψηφιακής δημοσιογραφίας, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη νέων οικονομικών μοντέλων, ή ακόμα και την αλλαγή του τρόπου που χρησιμοποιούνται και καταναλώνονται τα νέα στο ψηφιακό περιβάλλον.
Τα έργα μπορεί να είναι σε πειραματικό στάδιο, αλλά θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρους στόχους και σημαντική ψηφιακή παρουσία. Δεν υπάρχει καμία απαίτηση να χρησιμοποιηθούν προϊόντα της Google. Τα πετυχημένα έργα θα πρέπει να επιδεικνύουν καινοτομία και να έχουν θετική επίδραση στην παραγωγή πρωτογενούς ψηφιακής δημοσιογραφίας και στην μελλοντική βιωσιμότητα των ειδησεογραφικών επιχειρήσεων.
Προϋποθέσεις υποψηφιότητας
Το Ταμείο είναι διαθέσιμο για εδραιωμένους εκδότες, εκδότες που δραστηριοποιούνται μόνο στο διαδίκτυο, δημοσιογραφικές νεοφυείς επιχειρήσεις (start-up), συμπράξεις εταιρειών και ατόμων σε χώρες της ΕΕ και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών.
Χρηματοδότηση
Υπάρχουν διαθέσιμες τρεις κατηγορίες χρηματοδότησης:
– Πρωτότυπα έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς και άτομα που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και απαιτούν επιδότηση έως
-Μεσαία έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και απαιτούν επιδότηση έως 300.000 ευρώ. Θα γίνουν αποδεκτές αιτήσεις χρηματοδότησης έως το 70% του συνολικού κόστους του έργου.
– Μεγάλα έργα: διαθέσιμη σε οργανισμούς που πληρούν τα κριτήρια καταλληλότητας και απαιτούν επιδότηση μεγαλύτερη των
Υπάρχουν εξαιρέσεις στο όριο του 1 εκατ. ευρώ για μεγάλα έργα, τα οποία αποτελούν συνεργασία μερών (π.χ. διεθνή, τομεακά, συνεργασία πολλών οργανισμών) ή έργα που ωφελούν σημαντικά το γενικότερο οικοσύστημα της δημοσιογραφίας.