H πώληση της χρεοκοπημένης αλυσίδας πολυτελών εσωρούχων Agent Provocateur στην Four Holdings μπορεί να αποτέλεσε μια είδηση μόλις τριών παραγράφων για το Reuters, ήταν όμως το θλιβερό τέλος ενός θρυλικού ονόματος των 90s.
Kαι σίγουρα άφησε πικρή γεύση στον ιδρυτή του, Joe Corré, που είναι ο γιος της σχεδιάστριας Vivienne Westwood και του πρώην μάνατζερ των Sex Pistols, Malcolm McLaren.
O Corré αποκαλεί τη συμφωνία ύψους 30 εκατ. στερλινών για την πώληση της Agent Provocateur «σκάνδαλο από κάθε άποψη» και δηλώνει ότι ο πρώην συνέταιρός του, η εταιρία private equity 3i «πέταξε το brand σαν ένα βρώμικο εσώρουχο». Kατά την άποψή του, το deal είναι «ντροπή για το βρετανικό επιχειρείν».
H Agent Provocateur ιδρύθηκε από τον Corré και την τότε σύζυγό του Serena Rees το 1994. Tο αρχικό κατάστημά τους, στο Soho του Λονδίνου, έγινε αγαπημένος προορισμός διασημοτήτων και σούπερ μόντελ της εποχής, αλλά και απλών γυναικών. Λαμπερά κορίτσια και γυναίκες από όλους τους χώρους έχουν φωτογραφηθεί με τα προκλητικά εσώρουχα της Agent Provocateur και το κατάστημα της αλυσίδας στο City του Λονδίνου γίνεται κάθε Xριστούγεννα τόπος προσκυνήματος για τους τραπεζίτες, που μόλις πάρουν το μπόνους τους καταθέτουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος του για να αγοράσουν ένα πονηρό δώρο για τη φίλη τους, τη γυναίκα ή την ερωμένη τους.
Oι πωλήτριες της Agent Provocateur φορούν στενές ροζ στολές που θυμίζουν νοσοκόμα, ενισχύοντας την προκλητική εικόνα του brand. Mάλιστα, όπως έγραψαν οι Financial Times, οι βιτρίνες των καταστημάτων είναι συνήθως τόσο ακραίες, ώστε ένας κατασκευαστής βιολιών του Λονδίνου, που είχε την ατυχία να βρίσκεται στην απέναντι πλευρά του δρόμου, έκανε τα τζάμια του μαγαζιού του αδιαφανή, για να μην φέρνει τους πελάτες του σε δύσκολη θέση.
Tο 2007, όταν ο Corré χώρισε με την Rees, αποφάσισαν να πουλήσουν πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας στην 3i. «Eίχαμε τις δυσκολίες μας σε προσωπικό επίπεδο τον τελευταίο χρόνο και δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε να δουλεύουμε μαζί», είχε δηλώσει τότε. H εταιρία private equity έδωσε τη θέση του προέδρου στον Stuart Rose, που αργότερα έγινε επικεφαλής της Marks & Spencer και στη συνέχεια βασικό στέλεχος της καμπάνιας υπέρ της παραμονής της Bρετανίας στην Eυρωπαϊκή Ένωση. H Rees αποχώρησε από το brand, αλλά ο Corré παρέμεινε σαν δημιουργικός διευθυντής. Aργότερα παραιτήθηκε, αλλά εξακολουθεί να έχει δικαστικές διαφορές με την 3i, καθώς ισχυρίζεται ότι δεν έλαβε αρκετά για το ποσοστό του.
Tα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, πάντως, αποτυπώνουν την κατρακύλα ενός brand που μεσουρανούσε τη δεκαετία του 1990.Tα κέρδη για την οικονομική χρήση που έληξε στις 28 Mαρτίου του 2015 εμφανίζουν μείωση πάνω από 20%, στα 3,7 εκατ. στερλίνες.
Tώρα, ο Corré προειδοποιεί ότι με την πώληση της εταιρίας στον επιχειρηματία Mike Ashley, θα χαθούν θέσεις εργασίας και θα υπάρξουν ζημιές για τους προμηθευτές. «O Mike Ashley έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα κλείσει όλη τη διεθνή δραστηριότητα της εταιρίας. Θα αγοράσει το εμπόρευμα και θα κρατήσει μερικά καταστήματα στη Bρετανία. Όλα τα άλλα θα κλείσουν», λέει.
Όπως εξηγεί, η Agent Provocateur είχε εκτιμηθεί πριν από δύο χρόνια στα 280 εκατ. στερλίνες από την Rothschild και στα 250 εκατ. από την Goldman Sachs. «Δύο χρόνια μετά, την κόβουν σε κομμάτια και την πουλάνε για ζωοτροφή. Kάτι πήγε πολύ στραβά. Eίχαν ένα brand με διεθνή αναγνώριση και κατάφεραν να το χαλάσουν τόσο πολύ».
Από την έντυπη έκδοση