Ο ΜΕΓΙΣΤΑΝΑΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ONLINE ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Στον μακροχρόνιο πόλεμο του Αυστραλοαμερικανού μεγιστάνα των ΜΜΕ, Rupert Murdoch με τη Google, η μάχη στην οποία ρίχνεται τώρα η πρώτη πλευρά, ίσως να κρίνει τις ισορροπίες. Γιατί ο Murdoch, επιχειρεί, με μια κίνηση- ματ, να αναλάβει τον έλεγχο στον πιο κρίσιμο, ίσως τομέα, του Διαδικτύου, τη διαφήμιση.
Ο ισχυρός άνδρας της News Corp παρουσίασε το Storyfull unit, ένα διαδικτυακό φίλτρο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ιδιώτες, αλλά και από publishers σε όλο το φάσμα του ιστού (π.χ. και στα social media), αλλά δεν λειτουργεί σαν add block, μα σαν… content block. Το λογισμικό, εντοπίζει websites τα οποία μεταδίδουν fake news ή εξτρεμιστικό περιεχόμενο, τα «φακελώνει» σε μια λίστα προς τους διαφημιστές, ενώ εμποδίζει τη δημοσίευση όποιας διαφήμισης σε αυτά τα sites. Με αυτό τον τρόπο, ο Murdoch μπορεί να «πνίξει» οικονομικά συγκεκριμένα sites, αλλά και να κατευθύνει τη ροή της διαφήμισης -και όχι προς όφελος της Google.
Ούτως ή άλλως, η Google, από την οποία η NewsCorp έχει αφαιρέσει οποιοδήποτε ειδησεογραφικό περιεχόμενο, ζητώντας να πληρώνεται αδρά για να εμφανίζεται στη μηχανή αναζήτησης (και μάλιστα καλεί και άλλους ομίλους να κάνουν το ίδιο με αυτή) είναι στην πρώτη γραμμή του πυρός του Murdoch.
Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, άρχισε μποϊκοτάζ στο YouTube (το οποίο ανήκει στην Alphabet, μητρική της Google) ακριβώς για το γεγονός ότι επιτρέπει να εμφανίζονται διαφημίσεις σε βίντεο με εξτρεμιστικό περιεχόμενο και άρα, εμμέσως, χρηματοδοτεί εξτρεμιστικές ομάδες.
Βέβαια, πίσω από τον πόλεμο κρύβονται και επιχειρηματικά συμφέροντα. Η αυτοκρατορία του Murdoch εξελίσσει το δικό της διαφημιστικό δίκτυο, προσφέροντας “one-stop shopping” για brands ώστε να αγοράσουν διαφημίσεις σε Μέσα ιδιοκτησίας του, όπως οι Wall Street Journal, New York Post και Realtor.com. Επίσης, η NewsCorp είναι επενδυτής στο AppNexus, μια εταιρία διαφημιστικής τεχνολογίας που είναι ανταγωνιστική με την πλατφόρμα DoubleClick της Google ενώ είναι ιδιοκτήτρια της Unruly, της πλατφόρμα που ανταγωνίζεται το YouTube στον τομέα του social video advertising.
Σε ό,τι αφορά το Storyful, ήδη έχει κάνει τα πρώτα deals με τον Ad-buyer GroupM και τον διεθνή κολοσσό του μάρκετινγκ Weber Shandwick, οι οποίες θα είναι οι δύο πρώτες εταιρίες που θα χρησιμοποιήσουν τη database του Storyful. Η NewsCorp έκλεισε δε συνεργασία με την Moat, την εταιρία analytics της Oracle Corp και τη Σχολή Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης ώστε να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν τη λίστα με τα websites στα οποία θα πέσει «μαύρο».
Ήδη, η Google βρίσκεται σε δύσκολη θέση καθώς αρκετοί μεγάλοι διαφημιζόμενοι σταμάτησαν να ξοδεύουν στο YouTube από τον περασμένο μήνα, στη δίνη των καταγγελιών ότι οι διαφημίσεις τους θα μπορούσαν να εμφανίζονται δίπλα σε προσβλητικά βίντεο. Η εταιρία παρουσίασε νέα εργαλεία για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, όμως οι αντίπαλοί της είναι ένα βήμα μπροστά.
Άλλωστε, το «κλειδί» φαίνεται ότι κρατά ο Mark Zuckerberg ο οποίος δέχεται επίσης πιέσεις για να υιοθετήσει παρόμοια πρακτική στο Facebook και, όλοι αναμένουν να δουν εάν θα «συμμαχήσει» με τη NewsCorp χρησιμοποιώντας το Storyful στο Facebook ή εάν θα παρουσιάσει τη δική του πλατφόρμα με την οποία θα «φιλτράρει» τα fake news ή offensive websites.
Προς το παρόν, ο Chief Executive Officer της Storyful, Rahul Chopra, λέει ότι η πλατφόρμα της NewsCorp είναι ο τρόπος για να βρουν οι διαφημιστές και διαφημιζόμενοι, επιτέλους, την ηρεμία τους…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ