ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ, ΤΑ ΗΝΙΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ RAY GAMMEL
Σε μια «άτακτη προσγείωση και απογείωση», το “touchdown”που λένε σε αεροπορικούς όρους, η αεροπορική εταιρία Etihad επιταχύνει το στρατηγικό της reset. Και το κάνει, αντικαθιστώντας εσπευσμένα τον James Hogan, τον αρχιτέκτονα των κοστοβόρων επενδύσεων στις ασθμαίνουσες αεροπορικές Alitalia SpA και Air Berlin Plc.
Στο… πιλοτήριο κάθεται ο Ray Gammell, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του προσωρινού CEO στη θέση του Hogan. Ο Gammel, μέχρι πρότινος υπεύθυνος προσωπικού και επιδόσεων της εταιρίας που εδρεύει στο Abu Dhabi, ανέλαβε πλήρη καθήκοντα από τη Δευτέρα, οπότε και ανακοινώθηκε η τοποθέτησή του. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο Hogan, ο οποίος είχε συμφωνήσει ότι θα αποχωρούσε «κάποια στιγμή στο δεύτερο εξάμηνο του έτους», θα φύγει την 1η Ιουλίου, τη νωρίτερη δυνατή ημερομηνία και, ως τότε, δεν έχει επίσημο ρόλο.
Η Etihad «καίγεται» να βρει τον σωτήρα της, τον άνθρωπο που θα την «προσγειώσει» από τη διαφαινόμενη κρίση που έρχεται λόγω της επιβάρυνσης από τις χρεοκοπημένες αεροπορικές στις οποίες έχει επενδύσει. Και, αυτό, δηλαδή η ανάγκη της Etihad να βρει έναν μόνιμο CEO που θα επανεκτιμήσει την κατεύθυνση του γκρουπ, φαίνεται ξεκάθαρα από αυτή την ξαφνική, εσπευσμένη αλλαγή σκυτάλης.
Προς το παρόν, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της αεροπορικής, Mohamed Mubarak Fadhel Al Mazrouei, ο Gammel θα συνεχίσει τη στρατηγική αναθεώρηση του γκρουπ στην επανατοποθέτηση της εταιρίας για «μια επερχόμενη περίοδο προκλήσεων για την παγκόσμια αεροπλοϊα», όπως τόνισε. Με έναν μόνιμο CEO να αναμένεται να τοποθετηθεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες, φαίνεται πως η Etihad θέλει να ακολουθήσει εντελώς διαφορετικό δρόμο από αυτόν που την έβαλε ο Hogan, αποκτώντας, εδώ και παραπάνω από μια δεκαετία, μειοψηφικά μερίδια σε αεροπορικές που υποαπέδιδαν, προσπαθώντας να τις «αναστήσει», ενώ ταυτόχρονα έστελνε μεγαλύτερη αεροπορική κίνηση στον κόμβο της, στο Abu Dhabi.
Παρόλα αυτά, το σχέδιο του Hogan αποδείχθηκε ότι επιβάρυνε στην Etihad, αφήνοντάς τη πίσω στον «αγώνα» με τις μεγαλύτερες αντιπάλους της στον Κόλπο, Emirates και Qatar Airways. Γιατί, ενώ κάποιες από τις επενδύσεις είχαν αποδώσει κέρδος, η Alitallia υπέβαλλε αίτημα χρεοκοπίας την προηγούμενη εβδομάδα, μέσα από γιγαντούμενες απώλειες και έλλειψη ρευστού. Κάνοντας την κατάσταση πιο δραματική και από Boeing που μένει από καύσιμα στον αέρα, λίγες ώρες μετά τη χρεοκοπία της Alitalia, η Air Berlin Plc αποκάλυψε ότι η Etihad ενέκρινε νέα οικονομική βοήθεια για τη γερμανική εταιρία για 18 μήνες ακόμα, παρέχοντάς της 350 εκατομμύρια ευρώ.
Τώρα, σε ό,τι αφορά τις προσωρινές αλλαγές, ο Gammel, ένας Ιρλανδός, έπιασε δουλειά στην Etihad το 2009, με εμπειρία στην Intel Corp και τη Royal Bank of Scotland, με κύρια καθήκοντα να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας με περισσότερους ανθρώπους από τα Εμιράτα. Μαζί με τον Gammel, προσωρινά καθήκοντα αντιπροέδρου ανθρωπίνου δυναμικού ανέλαβε ο Ricky Thirion. Παράλληλα, ο Thirion θα εκτελεί και καθήκοντα CFO, προσωρινά, στη θέση του James Rigney, ο οποίος αποχωρεί επίσης την 1η Ιουλίου, μαζί με τον Hogan. H Etihad έχει αποφασίσει μια πλήρη αλλαγή του διοικητικού της προσωπικού που θα της αλλάξει «ρότα», με σκοπό να την κάνει πιο ανταγωνιστική απέναντι στις άλλες αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου. Προφανώς αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξει και την πολιτική της στις επενδύσεις και τις συμμαχίες της, αν και κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει το αν θα αποσυρθεί ή όχι από τις άλλες αεροπορικές στις οποίες μετέχει.
Από την Έντυπη Έκδοση