Ο επικεφαλής πωλήσεων της Airbus, John Leahy, φεύγει από τη «δουλειά»
Δύο δεκαετίες τώρα, από όταν ο John Leahy έχει αναλάβει τις πωλήσεις της Airbus SE, η εταιρία… πετάει. Ο απολογισμός των πωλήσεων που έχει πετύχει στην εικοσαετία η εταιρία από deals του Leahy, φτάνει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια. Ο άνθρωπος που έχει πουλήσει τα πάντα, από τα «οικονομικά» Α318 των 75 εκατ. δολαρίων, μέχρι τα διόροφα Α380 των 400 εκατομμυρίων, ετοιμάζεται για το μάλλον τελευταίο της καριέρας του air show.
Την επίδειξη του Παρισιού, εκεί που η Airbus παραδοσιακά ανακοινώνει deals δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτή τη φορά όμως, στο τελευταίο του τανγκό στο Παρίσι, ο Leahy φεύγει σε μια μάλλον κρίσιμη εποχή. Γιατί η Airbus δεν αναμένει τις παραγγελίες των εποχών των παχέων αγελάδων. Στο Le Bourget, στο παλιό, ιστορικό αεροδρόμιο στο βόρειο άκρο της γαλλικής πρωτεύουσας, εκεί όπου συνωστίζεται ετησίως όλος ο κλάδος της αεροπλοΐας, εκπρόσωποι των κατασκευαστών, των προμηθευτών, αλλά και οι ίδιες οι αεροπορικές, η φετινή διεθνής έκθεση της πολιτικής αεροπλοΐας αναμένεται να καταδείξει τους επιβραδυμένους ρυθμούς που κινείται η αγορά.
Οι αερομεταφορείς φαίνεται πως έχουν προσγειώσει τις απαιτήσεις τους και δεν έχουν διάθεση να αγοράσουν. Και, σε αυτά, προσθέστε μια λεπτομέρεια που κάνει δύσκολο το έργο του Leahy: Η Airbus, μετά από μια σειρά επιτυχών παρουσιάσεων τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το Α380, έχει λίγα καινούρια πράγματα να δείξει και τα δημοφιλή μοντέλα της μετρούν δεκαετία στην αγορά. Αντίθετα, ο αντίπαλός της, η Boeing Co, αναμένει να γεμίσει το βιβλίο παραγγελιών της με την αναβαθμισμένη έκδοση του 737 και να ταράξει τα νερά με το ολοκαίνουριο, εντυπωσιακό 797.
Απέναντι στο 797 λοιπόν, η Airbus έχει τον… Leahy. Ο οποίος αποσύρεται φέτος, βγαίνοντας στη σύνταξη, όμως δεν πρόκειται, στην τελευταία του εμφάνιση ως επικεφαλής πωλήσεων της εταιρίας, να φύγει από το Παρίσι με… άδεια τα χέρια. Άλλωστε, δεν αποκλείεται να στήσει κανένα φαντασμαγορικό αεροπορικό show για να προσελκύσει πελάτες. Και δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα το καταφέρνει.
«Μην ανησυχείτε για τον Leahy», λέει ο CEO της Airbus, Tom Enders. Ο Enders ξέρει ότι ο Νεοϋορκέζος συνάδελφός του, στα 66 του, είναι η ζωντανή ιστορία της Airbus. Όντας στην -ηλικίας 50 ετών, φέτος- εταιρία από το 1985, ανέλαβε τη διεύθυνση πωλήσεων το ’94. Και από τότε, απογείωσε το μερίδιό της στην αγορά, από 18% σε σχεδόν 50-50 με τη Boeing σήμερα. Αυτός είναι υπεύθυνος για τις περισσότερες από 17.000 πωλήσεις αεροσκαφών της Airbus. Όχι τυχαία, γι’ αυτό το λόγο, από το 2012, είναι μέλος της γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής, για την προσφορά στην αεροπορική βιομηχανία.
Ο Leahy, ο οποίος περνά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του δουλεύοντας, λέει ότι φέτος θα αποσυρθεί -«καλύτερα τώρα παρά αργότερα»- και θα μετακομίσει από τα κεντρικά της Airbus, στην Τουλούζη, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τις πωλήσεις θα αναλάβει τώρα ο 53χρονος Kiran Rao.
Στο μεταξύ, ο Αμερικανός, ο οποίος συνηθίζει να ταξιδεύει με τις εταιρίες με τις οποίες έχει κλείσει παλιότερα deals για να διαπιστώσει πώς χρησιμοποιούν τα προϊόντα που τους πώλησε, θα βρεθεί ενώπιον ενός σημαντικού διλήμματος που μάλλον θα του τεθεί από την ίδια την Airbus: Θα αποσυρθεί άμεσα, ή θα περιμένει μέχρι το Dubai Air Show του Νοεμβρίου, εκεί όπου όλοι οι αερομεταφορείς του Κόλπου κάνουν τις παραγγελίες τους για νέα αεροσκάφη; Θα ξεκουραστεί, ή θα προσπαθήσει να μεγαλώσει το ρεκόρ του; Θα είναι αυτό το τελευταίο του «τανγκό» στις πωλήσεις;
Από την Έντυπη Έκδοση