Ο ΔΙΣΕΓΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΤΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, Ο ΝΕΟΣ CEO, ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΑ
Πριν από περίπου έναν αιώνα, ο Henry Ford τάραζε τα νερά της παγκόσμιας βιομηχανίας, προχωρώντας πολύ μπροστά από την εποχή του. Δημιουργούσε την πρώτη γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων στον πλανήτη και το πρώτο -πραγματικά- προσιτό στον μέσο Αμερικανό αυτοκίνητο (σε τιμή κτήσης και συντήρησης) και, πολύ σύντομα έναν κολοσσό, στα πρότυπα του οποίου λειτουργούν σήμερα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη.
Έναν αιώνα μετά, η Ford είναι ζωντανή και συνεχίζει να εγγράφει κέρδη, παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές του κόσμου, όμως ο δισέγγονος του Henry, Bill Ford -ο οποίος, ως πρόεδρος, εκπροσωπεί το πλειοψηφικό ποσοστό της εταιρίας, που κατέχει η οικογένεια Ford- φαίνεται ότι μοιάζει στον προπάππου του. Και ότι ψάχνει τον τρόπο η Ford να πρωτοπορήσει και να βρεθεί μπροστά από την εποχή της.
Γι’ αυτό το λόγο, ο Bill απέλυσε τον CEO του, Mark Fields -που έφερε κέρδη- μαμούθ το 2015- και στη θέση του έφερε τον Jim Hackett. Ο Hackett επιλέχθηκε επειδή έφερε τη μεγάλη αλλαγή σε μια άλλη παλιά εταιρία, την Steelcase. Και στη Ford, πήγε για να επιβλέψει την προσπάθεια της εταιρίας να ενσωματώσει την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.
«Ζούμε σε καιρούς που όλα αλλάζουν», είπε ο Bill Ford. «Aν δεις την τεχνολογία που εισέρχεται στη βιομηχανία μας, οι ανταγωνιστές που μπαίνουν σε αυτή… χρειαζόμαστε ηγεσία που να προσαρμόζεται και να μεταμορφώνεται». Και τώρα, η Ford πρέπει να αποφασίσει, στο σταυροδρόμι μιας νέας εποχής, σε ποιο μέλλον θα ποντάρει. Εάν οι εταιρίες όπως η Uber δείχνουν ότι οι Millenials δεν θα αγοράζουν πια αυτοκίνητα. Εάν αυτοί που θα αγοράζουν αυτοκίνητα θα προτιμούν ηλεκτρικά, ή οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου θα σπρώξουν ξανά την αγορά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αυτούς με τους οποίους ο Ford έφερε την επανάσταση.
Και φυσικά, πρέπει να τρέξει την εξέλιξη ενός αυτόνομου αυτοκινήτου, project που θα είναι έτοιμο ως το 2021, όπως υποσχέθηκε ο Hackett.
Πάντως οι επενδυτές φαίνονται να φοβούνται κι από την φετινή -πρώτη μετά από επτά χρόνια- επιβράδυνση των πωλήσεων και να μην είναι εκατό τοις εκατό βέβαιοι ότι η Ford μπορεί να κυνηγήσει, π.χ. την Tesla στην ηλεκτροκίνηση, ή τη Google στην αυτόματη οδήγηση.
Για έναν outsider, η Ford έχει μείνει πολύ πίσω στον αγώνα της τεχνολογίας απέναντι στους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της και τους newcomers του χώρου. Όμως, όσο ο Bill Ford λέει ότι «δεν πρέπει να καθυστερούμε», ο Hackett απαντά με αυτοπεποίθηση ότι «το όραμα και ο ρόλος μας σε αυτό το μέλλον πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα. Ξέρω ότι πρέπει να χτίσουμε ενθουσιασμό για τη Ford».
Και, επιβεβαιώνοντας ότι η Ford μπορεί να προλάβει στη… στροφή και να προσπεράσει τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα με τις ξαφνικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά, όπως είναι η πτώση της τιμής του πετρελαίου, το παρόν τον επιβεβαιώνει. Η Ford, ανανέωσε ριζικά τη γκάμα της, αλλά και τη φιλοσοφία της, προσδίδοντας έναν ενθουσιασμό στο προσφερόμενο προϊόν της. Για παράδειγμα, το Focus, το οποίο είναι μήλον της έριδος με την κυβέρνηση Trump για το αν θα φτιάχνεται στο εργοστάσιο της Ford στο Μεξικό (καθώς η εταιρία θέλει να «κάνει χώρο» για επερχόμενα μοντέλα που ενδιαφέρουν περισσότερο την αγορά, όπως τα φορτηγάκια) ή στην Κίνα, απέκτησε νέες εκδόσεις. Εκτός από τις downsized, ισχυρές και οικονομικές, απέκτησε και την RS, μια τετρακίνητη, με drift mode, που απευθύνεται στους enthusiasts, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον κόσμο των ράλλυ, αλλά και τα παλιότερα, θρυλικά σπορ μοντέλα της εταιρίας. Η ενθουσιώδης υποδοχή που του επιφύλαξε η αγορά, δείχνει ότι ίσως, το μέλλον να μην είναι μόνο ηλεκτρικό και αυτόνομο…
Από την Έντυπη Έκδοση