Μετά από την EasyJet, η C. McCall αναλαμβάνει να «προσγειώσει» το τηλεοπτικό δίκτυο
Όταν η Carolyn McCall άφησε τον «μαγικό» κόσμο των Media για την αεροπορική βιομηχανία, επτά χρόνια πριν, οι εκδότες των εφημερίδων ήταν υπό «πολιορκία» από μια μετάβαση στην online εποχή της ενημέρωσης που τους «στράγγιζε» από τα διαφημιστικά έσοδα. Τώρα, η McCall επιστρέφει, για να πάρει τα ηνία του ITV Plc, την ώρα που η «μάχη του Τύπου» έχει μετακινηθεί στην τηλεόραση.
Οι διαφημιστές, από το φαγητό στην οικονομία και τα καλλυντικά, πιεσμένοι από το Brexit και την επιβράδυνση της βρετανικής οικονομίας, τώρα μετακινούν τα budget από την τηλεόραση στο Facebook και το YouTube, ενώ προσπαθούν να εξηγήσουν την τάση των θεατών να μετακινούνται στο Netflix και το Amazon Prime, όπως γράφει το Bloomberg. Η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση αναμένεται να πέσει 2,7% στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος, για πρώτη φορά μετά από το 2012 οπότε και είχε παρουσιάσει αρνητικό πρόσημο.
Σε αυτό το δυσχερές κλίμα, η ITV ποντάρει στην οξύνοια της 55χρονης McCall, η οποία άφησε τη δουλειά της ως CEO της EasyJet Plc, λόγω και της απειλής του Brexit για την διείσδυση της αεροπορικής βιομηχανίας του ΗΒ στην Ευρώπη, ώστε να βρει απαντήσεις και να επαναφέρει τα έσοδα σε ανάπτυξη. Όχι τυχαία, το μεγαλύτερο, δωρεάν εκπομπής, κανάλι –σε ό,τι αφορά τα διαφημιστικά μηνύματα- της Βρετανίας, εξέτασε μια σειρά εντυπωσιακά υψηλού προφίλ υποψηφίους για να καταλήξει στη McCall. Η οποία άλλωστε, έχει και την θετική προϋπηρεσία της στη Guardian Media, ιδιοκτήτρια των εφημερίδων The Guardian και The Observer, όπου απέδειξε ότι τα καταφέρνει καλά στην αντιμετώπιση των προκλήσεων, όπως εξηγεί και ο αναλυτής της Cenkos Securities, Alex DeGroote.
Με τον DeGroote, για την ευελιξία της McCann φαίνεται πως συμφωνούν… πολλοί, καθώς μετά από την ανακοίνωση της μετακίνησής της, το ITV ανέβηκε κατά 3,8% στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, κάνοντας ρεκόρ τριμήνου.
Σε αυτό, βέβαια, παίζει το ρόλο του και το ότι θεωρείται βέβαιη η πλήρης εξαγορά του ITV από τον δισεκατομμυριούχο της Liberty Global Plc, John Malone, ο οποίος κατέχει το 9,9% του καναλιού και θεωρείται ο πιθανότερος από τους –αρκετούς, είναι η αλήθεια- διεκδικητές του τηλεοπτικού δικτύου, μια άποψη που ενισχύθηκε μετά από την απόφαση της Βρετανίας να αποχωρήσει από την ΕΕ, πέρυσι.
Μέχρι να γίνει η εξαγορά πάντως, η McCall, η οποία ήταν μια από τις πρώτες γυναίκες σε επιτελική θέση αεροπορικής και είναι η πρώτη γυναίκα επικεφαλής του τηλεοπτικού δικτύου, πρέπει να αντιμετωπίσει προκλήσεις και να βρει λύσεις.
Πρώτα- πρώτα, να σταματήσει την πτώση στις πωλήσεις διαφήμισης, να βελτιώσει την ποιότητα των online video του ITV και να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των διεθνών streaming services όπως το Netflix.
Μεγάλες φουρτούνες για τη Βρετανίδα, η οποία παίρνει στα χέρια της ένα μεγάλο «καράβι». Γιατί, πηγαίνει σε μια εταιρία, η οποία έχει μικρότερα έσοδα από την EasyJet, αλλά έχει μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία από την αεροπορική.
Πέρυσι, το ITV είχε 3 δισεκατομμύρια λίρες (3,9 δισ. δολάρια) έσοδα και κεφαλαιοποίηση 7 δισεκατομμυρίων λιρών, ενώ οι πωλήσεις της EasyJet ήταν 4,8 δισ. λίρες και η αξία της είναι 5,6 δισεκατομμύρια.
Προφανώς, η McCall δεν θα ακολουθήσει το σχέδιο του απερχόμενου CEO του ITV, Adam Crozier, ο οποίος περιέκοψε θέσεις εργασίας και λειτουργικά κόστη.
Ο Crozier, είχε προσπαθήσει να απεξαρτήσει το δίκτυο από τη διαφήμιση, χτίζοντας βραχίονα παραγωγών (τα ITV Studios) και εν μέρει, το είχε πετύχει: Οι πωλήσεις διαφήμισης αποτελούσαν το 47% των συνολικών εσόδων του ITV το 2016, ενώ το 2010, όταν ανέλαβε ο Crozier, ήταν 64%. Ίσως και γι’ αυτό, οι μετοχές του δικτύου, απ’ όταν ανέλαβε ο Crozier, τριπλασίασαν την αξία τους.
Το πρόβλημα για τη McCall είναι ότι σε ένα δίκτυο που έχει παραγωγές όπως το “I’m a Celebrity … Get Me Out of Here!”, δεν έχει εμπειρία σε παραγωγές…
Από την έντυπη έκδοση