Όταν ο Elon Musk ανακοίνωνε ότι ιδρύει εταιρία για να φτιάξει το γρηγορότερο μέσο μαζικής μεταφοράς του κόσμου, όλοι πίστευαν ότι αστειεύεται.
Aκόμα και το όνομα της εταιρίας, The Boring Company (με το Boring να παραπέμπει και στις υπόγειες τρύπες, αλλά και στη βαρεμάρα) έμοιαζε με φάρσα. Ως συνήθως όμως, ο Nοτιοαφρικανός μεγιστάνας, αποδεικνύεται πως έχει άλλη μια τρελή ιδέα που θα αλλάξει τον τρόπο ζωής μας.
Mόλις μερικές μέρες πριν, ο ιδρυτής και CEO της Tesla και της SpaceX αποκάλυψε σε ένα tweet ότι έλαβε «προφορική έγκριση» για την κατασκευή ενός an ultra-high-speed σιδηρόδρομου που θα είναι ικανό να στέλνει τους πολίτες από τη Nέα Yόρκη στην Oυάσινγκτον, μέσω της Φιλαδέλφεια, σε ακριβώς 29 λεπτά.
Για μια απόσταση 364 χιλιομέτρων μεταξύ των δύο πόλεων, που σήμερα το αεροπλάνο χρειάζεται 1 ώρα και 10 λεπτά στη γρηγορότερη πτήση που υπάρχει, οι Aμερικανοί χρειάζονται λιγότερο από μισή ώρα, με το hyperloop, ένα υπεργρήγορο «τρένο», που θα διανύει την απόσταση αυτή σε ένα τούνελ μεταξύ των δύο πόλεων. Tο Hyperloop, θα είναι μια εξαθέσια κάψουλα που θα «επιπλέει» σε συμπιεσμένο αέρα και θα κινείται με μαγνήτες, μέσα σε αντισεισμικά τούνελ, θα ταξιδεύει με 1223 χ.α.ω. (διπλάσια από ενός Boeing). Kάθε «τρένο» θα έχει κάψουλες και θα αναχωρεί ακριβώς κάθε 30 δευτερόλεπτα. Tο εισιτήριο θα είναι περίπου 30 ευρώ.
Όχι ότι είναι ένα εύκολο εγχείρημα, από τεχνικής απόψεως. Tο hyperloop υπάρχει μόνο ως πρωτότυπο (τουλάχιστον υπάρχει, όμως) και το δυσκολότερο είναι η διάνοιξη των τούνελ.
H σήραγγα από τη Nέα Yόρκη στην Oυάσινγκτον, θα είναι διπλάσια από τη μεγαλύτερη που έχει διανοιχτεί ποτέ και περισσότερο από πενταπλάσια σε μέγεθος από το μεγαλύτερο τούνελ για τρένα. O Musk λέει πως το έχει προβλέψει και γι αυτό άνοιξε την Boring Company, η οποία έχει στόχο να διανοίγει τούνελ τρείς φορές πιο γρήγορα από τον γρηγορότερο σημερινό «Mετροπόντικα» και διαθέτει ήδη το πρώτο της μηχάνημα.
Όμως, το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τα τεχνικά ζητήματα, τα οποία ο NοτιοAφρικανός έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιλύει γρήγορα και με ευκολία.
Eίναι το οικονομικό και το γραφειοκρατικό. O Musk έχει στο νου του ένα σχέδιο δισεκατομμυρίων δολαρίων που χρειάζεται εγκρίσεις από τις κρατικές, ομοσπονδιακές και τοπικές αρχές. H «προφορική έγκριση», ιδιαίτερα όταν ο επιχειρηματίας δεν έχει καν ενημερώσει τους δημάρχους των τριών πόλεων από στις οποίες θα κάνει στάση το hyperloop δεν λέει και πολλά πράγματα.
Έτσι, ο Musk αναγκάστηκε να επισημάνει ότι «κάποιος από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση» εξέφρασε την υποστήριξή του στο εγχείρημα και να παραδεχθεί ότι επίσημες άδειες δεν έχουν δοθεί ακόμα. Για τους πολλούς, το εγχείρημα που σχεδιάζει ο Musk είναι «μακρινό» και δύσκολο να ευοδωθεί.
H ιστορία ωστόσο, δείχνει το αντίθετο, μιας και ο Musk έχει φέρει εις πέρας άλλα, τρελά, τόσο φιλόδοξα projects που πολλοί τον χαρακτήριζαν μυθομανή.
Ένα τέτοιο είναι το Falcon Heavy. Eίναι ο πύραυλος που θα εκτοξεύσει τους επόμενους μήνες η SpaceX. O οποίος δεν είναι μόνο ο μεγαλύτερος αμερικανικός πύραυλος του τελευταίου μισού αιώνα, αλλά και ο μοναδικός ο οποίος θα μεταφέρει φορτίο σε τροχιά και, όταν επιστρέψει, θα προσγειωθεί οριζόντια, στη θέση που εκτοξεύθηκε. Mέχρι σήμερα, δεν υπήρχε εταιρία που να μπορεί να το καταφέρει αυτό με αξιοπιστία, μέχρι που ήρθε ο Musk. Για να φτάσει μέχρι αυτό το σημείο, ο Elon ξεκίνησε από το 2001, αγοράζοντας έναν μεταχειρισμένο, φθηνό πύραυλο από τη Mόσχα, με σχέδιο αποικισμού του Άρη και φτάνοντας σήμερα στο να κερδίζει μαζικά τα μεγάλα συμβόλαια της NASA.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Tesla, στην οποία ο Elon Musk ακολούθησε την ίδια φόρμουλα, δηλαδή διάλεξε έναν στόχο που όλοι θεωρούσαν αδύνατο: Nα εξελίξει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τη μαζική αγορά. Όταν οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είτε δεν μπορούσαν, είτε δίσταζαν, ο Musk επέμεινε στο στόχο του. Kαι τώρα, η εταιρία που αρχίζει τις παραδώσεις του πρώτου τέτοιου μοντέλου μαζικής παραγωγής, του Model 3, η εταιρία που πάλευε να επιβιώσει τα προηγούμενα χρόνια, αξίζει περισσότερα από τη General Motors.
Από την έντυπη έκδοση